fredag 12 augusti 2011

Uörk.

Om jag var lycklig i går förmiddag, för att jag fått mitt mens, så är jag idag totalt förkrossad och olycklig för att jag fått min mens... :(

Vaknade när klockan ringde 5.50 (maken ska ju jobba). Jag hade blött ner lakan, påsklakan och täcke... Bara att ramla upp och ut på toa, och sen försöka rädda madrassen i alla fall.... Så nu när klockan är 8 har jag ett tvättat täcke ute på tork och en vittvätt med lakan och trosor som hänger bredvid. Det mörkröda påslakanet snurrar för fullt i tvättmaskinen...

Vad man ställer till det ibland. Jag brukar aldrig, alltså aldrig blöda igenom när jag har mens. Det hände en gång, vid ett av missfallen. Men inte så här mycket. Suck.

Nu när jag ändå är vaken och uppe, så ska jag putsa lite fönster tror jag. Det står på min att-göra-lista innan jag börjar jobba. Och jobbet börjar på måndag... ;)

1 kommentar:

  1. Välkommen, säger jag till dig, här och nu, till min blogg och tack för din kommentar.
    Jag har nu streckläst din blogg, och är full av beundran över hur starka ni verkar vara tillsammans. Hur underbara ni är mot varann. Det låter som oss...rakt av.
    Vad fin han var som friade till dig den tunga dagen...ren och skär kärlek.

    Ni har gått igenom en massa tufft i livet gällande IVF, men verkar vara starka och hoppfulla iallafall.
    Jag är glad att ni försöker igen , trots motgångar och hoppas att det ska ge er det ni helst av allt vill ha: en 3:e familjemedlem.

    Ser fram emot att följa er resa till drömmen.
    Ha en fin helg.
    Kramar/
    Luiza

    SvaraRadera