tisdag 30 augusti 2011

Ruvardag 1

Ja, nu ruvar jag. Igen. Än så länge känns det bra, men det brukar det ju göra i början.

Det var ett litet åttacelligt liv som sattes in i mig. Kvar finns ett med 7 celler och ett med 10 celler. Dessutom finns ett tredje, som har saktat ner lite i sin utveckling. Får se om det överlever! Besked mot slutet av veckan. Det optimala vore ju förstås att alla tre överlever, mår bra och kan frysas ner. OCH att det lilla pyret inne i mig fäster OCH sitter kvar....

Kan det äntligen vara vår tur snart?

Och tiden går. Vi blir inte yngre. Jag tycker vi har haft skäl, med min sjukdom då jag över huvud taget inte kunde bli med barn. Lite taskigt bara, att jag nu kan, men att det börjar bli för sent. Hur gammal kan man egentligen vara som förstagångsförälder?

Jag har fortfarande ont i magen. Men det är väl alla äggblåsorna som virvlar runt där inne. Utan kontroll och sans, hahahaha! Läkaren spände ögonen i oss och  talade om att det nu är Absolut Avhållsamhet som gäller. Det virvlar ju runt en hel massa ägg där inne, och har man tur/otur blir jag gravid med dem. Då kan det bli sjulingar, åttlingar... eller fler.... Pust! Nä, tack, ett i taget!

Idag har jag jobbat. Och kommer hem och är sur och irriterad. Jag tror inte jag var det på jobbet. Men jag är väl trött, tror jag. Köpte en Hänt Extra på hemvägen. Gör typ aldrig det! Men nu kände jag att jag ville ligga i soffan och bara slöa en stund. Lite mysigt i höstregnet!

Ta hand om er därute!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar