måndag 15 augusti 2011

Svårt att sova.

Jag kan inte sova. Så dumt.

Det bara snurrar runt i huvudet. I morgon ska jag till min DL, det är då sprutdag 5. Undrar om det har hänt något?? Jag känner ju ingenting. Ingen skillnad alls. Men förra gången kände jag ju inget förrän det typ var dags för äggplock. Men då kändes det ordentligt. Och så  blev jag överstimulerad. Det vill jag inte bli igen!

Jag har små blåmärken på magen efter sprutorna. Det hade jag inte förra gången.

Men jag är nog lite orolig för spruta nummer 2, som jag ska börja ta i morgon. Det är en helt vanlig spruta, och ska stickas in i 45 graders vinkel i låret. Hua. Klarar jag det? Den kan dessutom göra lite ont. Ont??? Nä, det är inte bra att säga så till en spruträdd person. Men min BM är så himla go, så hon förklarar nog ordentligt i morrn.

Jag är så full av allt IVF-ande. Och vill inte prata med någon av mina kollegor, vänner eller så... Och min familj.... Ja, min svägerska är nyfiken och intresserad, men hänger inte alls med i svängarna när jag berättar vad som ska hända. Hon har ingen koll. Hon är nog intresserad, men fixar inte att hålla i sär vad som ska hända. Min syster, som jag annars är så nära, är inte intresserad. Det gör mig lite lessen faktiskt. Äsch, jag får väl blogga här i stället!! Då får jag åtminstone ur mig allt som jag vill, och kan resonera med mig själv. Ibland blir saker och ting klarare då.

Kanske ska jag försöka sova, i alla fall??

G'natt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar