tisdag 16 augusti 2011

Sprutdag 5

Idag ska jag ta den femte sprutan, det är femte dagen. Det är också för att det är dag 5 som jag varit hos min DL och kontrollerat lite grand. Det såg bra ut! Slemhinnan hade faktiskt redan hunnit bli 5-6 mm (men jag har sååå fin slemhinna...hihi...). Och så fanns det ett par tre små äggliknande blåsor som kunde mätas, upp till 8-9 mm. Och det är mycket bättre än förra gången. Då hände ingenting. Och sen hände ingenting. Och sen hände ingenting. Och sen hände allting, och jag blev överstimulerad!!

Nu ville ändå Carlanderska att jag ska öka dosen lite grand, till 225. Och i dag ska jag ta Spruta nr 2 också. Hujedamej! Det är dags för Orgalutran. Och den ser ut som en spruta. Usch och fy. Den är jag faktiskt lite nervös för. Men jag har ju klarat det förut, så det bör ju gå.

Min underbara fina man är inte hemma ikväll. Inte för att det hade spelat nån roll, för när det är dags för mina sprutor, då är han låååångt borta... Tur att det är vi kvinnor som får göra allt det jobbiga och svåra, för vi klarar i alla fall av det. Eller?? ;)

Ikväll ska jag iväg och sjunga. Roligt!!

2 kommentarer:

  1. Om vi håller samma tempo så kanske vi ses på Carlanderska nästa vecka!!

    SvaraRadera
  2. JAA!!! Vore ju lite häftigt!!!
    Jag ska gå och räkna ägg i morrn, och hoppas naturligtvis på ett bra resultat. Håll tummarna!

    SvaraRadera