måndag 15 augusti 2011

Ont i huvudet.

Idga har jag börjat jobba. Bara det är en suck för sig. Men redan när jag vaknade, fem minuter innan klockan skulle sätta igång, kände jag huvudvärken. Jag hann ta ett par alvedon innan jag åkte till jobbet, och så har jag klämt i mig två till under dagen. Men de hjälper inte. Nu sitter jag med en varm vetekudde på nacken, skönt...

Beror huvudvärken på att jag sprutar nu? Nån sa till mig att jag skulle dricka extra mycket vatten under sprutningen. Hon själv fick ont i huvudet annars. Öh....? Jag har varit väldans törstig de här dagarna, kanske beror det på sprutorna helt enkelt.

Det har gått förvånansvärt lätt att ta sprutorna den här gången. Skönt.

Jag pratade med min chef idag, och berättade att vi ska göra ett försök till. Jag sa inte att vi redan var i gång. Hon är okej min chef, men har lite svårt att hålla tyst. Därför vill jag inte säga för mycket till henne. Men hon vet om att jag måste vara borta en del nu inom det närmaste. Hon bad mig känna efter, och om jag "mådde dåligt" tyckte hon jag skulle stanna hemma. Vet inte riktigt hur jag ska tolka det. Jag tyckte inte att hormonerna påverkade mig så att jag blev arg och irriterad tidigare. Jag blev bara lättrörd, grät för ingenting! Men inte ilsken eller arg. Däremot gjorde de två missfallen, och det tredje som itne fastnade - det gjorde mig lessen. Riktigt lessen.

Men den här gången får det väl inte märkas då, kanske. Jag ska i alla fall försöka tänka positivt. VARA GLAD! SKRATTA!! Och försöka njuta lite också. Tur jag har min man, som vet precis hur jag känner inför mitt arbete, och inför några av mina kollegor.

Nu kommer han snart hem, så jag ska nog sätta på potatisen strax.... Längtar efter honom!!

2 kommentarer:

  1. Har också en del huvudvärk under behandlingen. Kanske inte så konstigt egentligen med tanke på hur mycket hormoner man sprutar i sig samt all nervositet och spänning som en behandling innebär.

    Håller alla tummar jag har.

    SvaraRadera
  2. Tack! Vi får hjälpas åt och stötta varandra!! Vad mycket konstigt vi utsätter kroppen för...

    Kram!

    SvaraRadera