onsdag 24 augusti 2011

Lite roligt måste man få ha...

Ja, lite kul måste man väl få ha!

Det är så lätt att det här barn-önskandet leder till att mys-pyset försvinner. Man tittar i almanackan, säger lite trött till varann att, jaha i kväll är det dags... ;) Än har det inte gått så långt hos oss, men visst funderar man ibland.

Jag brukar säga till man min, så där på skoj och lite bus, när han inte är snäll - att han måste vara snäll vid mig, annars blir det inget "kuckelimuck". Trots att jag är så gammal som jag är, så är jag lite pryd, och blir lätt generad. Vilket naturligtvis roar min man omåttligt!! Han älskar att göra mig generad.... Så att kalla det där vi gör (när vi är ensamma, i sovrummet, under täcket hahaha) för kuckelimuck, har liksom blivit vår grej.

I somras hittade jag i en barnbutik, en liten burk med syrliga karameller. Det var Karlsson på Takets burk, nämligen hans Kuckelimuck-medicin....

Naturligtvis köpte jag en sån liten burk till min man!! Han skrattade gott och länge när han fick den! Och så har vi prövat den några gånger. Och visst funkar det!! Nu har jag ätit ett par karameller, och vips! så började mina ägg växa.... Magi... !!

Undrar vad Karlsson på Taket har sin Kuckelimuck-medicin till.... Mitt undermedvetna har väl hört, eller läst om det och sen tagit hand om ordet.

Vi har i alla fall haft roligt åt det!!

Finns det nån annan som har några "tips" för barnalstrande??

KRAM

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar