lördag 13 augusti 2011

Kan inte sova...

Det är mitt i natten. Det säger man alltid, fast det inte är precis "mitt" i natten... Nu är i alla fall klockan 02.46, och jag kan inte sova. Jag vaknade strax efter kl ett, och snurrade en stund i sängen. Tyckte det var bättre jag gick upp, så jag inte väcker maken...

Jag ringde min bm på eftermiddagen, frågade om det var okej att ta cyklo-f. Ibland blöder jag så otroligt mycket, och det visar sig att det här är en sån mens... Hon kollade runt lite, och sa att det var okej, i lite lagom dos så där. Så nu känner jag att jag har kontroll över det i alla fall. Men det kanske är för att jag är rädd att blöda igenom i natt igen, som jag inte kan sova? Eller så är det släktarvet som min mamma pratar om!

Det är månsken i natt. Så ljust. Lite läskigt när man inte är van vid det ljuset. Fast det är mycket som kan vara läskigt på natten... hehe...

Nåt som jag inte nämnt i min blogg är min vikt. Den är lite för hög nämligen. Om jag kunde tappa en så där tio kilo, skulle det säkert gå mycket lättare. Men det går inte!! Jag skulle t o m få hjälp av sjukvården, och träffa en dietist. Jaha, tjena. Det blev ju inget med det. De ringde mig för snart två år sen, och berättade att det var såååå lång kö dit. Ville jag träffa en sjuksköterska/distriktssköterska så länge? Gå dit, få prata lite, väga mig. Men ändå stå i kö för dietisten. Jag undrade hur lång tid det kunde ta innan jag fick träffa dietisten. Jag minns inte riktigt svaret, men mitt intryck var ju att det inte skulle ta mer än ett halvår. Eller hur. Jag väntar fortfarande. Men jag har troget gått var tredje, fjärde vecka och vägt mig och pratat med en sjuksköterska. Och det har ju inte hjälpt... Jag har en underbar man som stöttar mig, vi äter bra, vi rör oss efter vår egen förmåga (han mer än jag), äter inget godis eller chips.... Men vågen den står still. Ett tag tyckte jag nog att det kröp så sakta neråt. Men sen kom ett missfall, och vips! lyckades jag gå upp igen. Så jäkla dumt.

Och just vikten ligger som ett mörkt moln över mig. Är det mitt fel att det inte funkar, eftersom jag inte kan gå ner i vikt? Vilken usel människa jag är då.

Idag cyklade jag ner till stan i stället för att ta bilen. Helt okej! Jag har ätit bra och nyttigt hela dan. Förutom kanske ikväll, då det faktiskt blev två öl, till maten och sen framför teven. Men vi drack öl som vi köpte på semestern, och satt och hade lite mysigt. Då är det värt det.

Nä.... försöka sova kanske??
G'natt...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar