tisdag 7 februari 2012

Trött?

Ja, jag är trött. TRÖTT!

Varför? Jag hade nog trott jag skulle vara mer normal. Efter såväl ET som FET har jag ju jobbat tidigare. Och det har ju funkat. Nu orkar jag ju typ ingenting. Jag somnar i vanlig tid på kvällen, men kan ju sova lite längre på morgonen. Eller i alla fall ta det lugnare, och inte stiga upp med det samma. Sen sover jag en stund på dagen också.

Och vad gör jag på dagarna då? Ja, inte så mycket. Jag har fortfarande en hel del saker jag tänkte jag skulle hinna göra. Några jobbsaker (ja, ja, det finns gott om tid för det än), och en hel del annat. Men jag orkar inte! Jag har ingen energi alls!!

Ibland rycker jag upp mig. Tvättade igår, och lite idag också. Plockar i ordning i köket och sätter igång diskmaskinen. Vattnar blommorna. Bäddar sängarna. Idag har jag inte duschat än, utan lufsar runt här i mjukisbyxorna...

När jag är ledig, och har semester, kan jag slöa.... Men inte ens då är jag så här lat... Och så fryser jag bara och vill krypa in under filten i soffan.

Så, nu vinner soffan igen. För en stund i alla fall. Måste ju sova middag. Men sen! Sen ska jag.... ja.... sätta igång.

KRAM

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar