fredag 10 februari 2012

Fredag. RD11.

Fortsatt inget nytt... Och det är väl positivt, antar jag.

Min chef ringde nu på morgonen, och undrar hur länge jag blir sjukskriven. Hon måste ju boka vikarie, det är ont om dem. Men jag vet ju inte än! När vi har testat på måndag, vet jag ju om jag blir sjukskriven vecka 8 och 9, kan jag tänka mig. Annars, om det skulle vara ett minus, måste jag ju börja jobba vecka 8 igen. Suck. Stör mig inte med såna jobbiga frågor!! Vill inte tänka på det. Inte nu!!

Och hur känns det i min kropp då? Jag har ju alla symptom man kan ha, tror jag... hihi.... Men det brukar man ha, om inte annat är det hormontabletter och klegg som spelar mig ett spratt. Så, vi väntar, utan att försöka analysera en massa....

Men toalettfobin är kvar. Jublande glad varje gång jag varit på toa: inget blod!! Jippie!! (Fast jag kan ju testa minus utan blod...).

kramelikram

5 kommentarer:

  1. Det är nog skönast för en själv om lyckas hålla sig ifrån analyserandet :) Så svårt! Fortsätter att hålla tummarna, någon måste ju få plussa tillslut :)

    Kramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Ja, det borde ju gå bra för nån av oss, kan man tycka... Det gäller att jag är sysselsatt, så att jag inte sitter hemma i soffan för mig själv och analyserar... ;)
      KRAM

      Radera
  2. Håller tummarna så hårt jag kan.
    Kram

    SvaraRadera
  3. Ja ni har ju verkligen goda odds att plussa, med tanke på hur ni lyckats tidigare ! Och inget blod är ju bäst.. Hoppas så att mitt pluss "håller" trots i söndags..(var bara pyttelite rosa vid ett tillfälle..).. De två gånger ifjor vi fick missfall:( så började det med färgad flytning..men då kom det lite varje dag..
    Hm..kunde inte sova inatt...var tokkissenödig..o hade bestämt mig för att fylla blåsan..o testa igen på morgonen..vred o vände mig mellan 01-06..sen upp..fram m test..gick dock lite över styr..hrm.. och testet blev "out of order" s.a.s... Blir nytt test imorgon bitti.
    Ber innerligen bön att det visar starkare pluss då.. Har inte jättemycket symtom...lite till o från illamående..plötslig o ofta hunger..lite matt...dragningar mest i vänster sida..gråtfärdig (inte så konstigt m tanke på anspänningarna).
    Vad känner du ? Vilken dag har du TD ?
    Kram T

    SvaraRadera
    Svar
    1. Måndag. Och jag har nog alla symptom man kan ha. Mår illa (gör man det så tidigt?). Plötslig och ofta hunger (kan jag ha ändå?). Finnar (hormoner?). Svullna bröst (hormoner?). Molande värk (kommande blödning?). Gråtig (HORMONER??).

      Allt går att förklara.

      Hoppas helgen går fort.
      Jag håller tummarna för dig i morrn. Berätta hur det gått!! KRAM

      Radera