måndag 31 oktober 2011

Det blir aldrig som man vill...

Nä. Det blir aldrig som man vill. Eller sällan, i alla fall.

Slemhinnan var puts väck. Så klart. Jag misstänkte ju det. Den som var så fin och var 9 mm i torsdags, var nu bara ynka 2 mm. Så det blir inget tillbakasättande på torsdag.

Vad händer då?

Min läkare på fertilitetskliniken har tillsammans med min distansbehandlande läkare bestämt att vi gör ett uppehåll. Jaha. Till efter jul. Så nån gång kring jul, kommer jag börja med en nedreglering igen. Nässpray, ni vet. Så tillbaka till irritation och huvudvärk. Sen, när klinikerna öppnar igen, runt 9 januari, börjar jag med Progynon och trombyl, åter igen. Allt för att då skapa en ny slemhinna. Som ska hålla den här gången. Så, det kanske kan bli ett nytt återinträde runt 25 januari? Vi får se.

Alla våra frågor om slemhinnan, om det finns nåt samband med missfallen osv.... Ja, inte mycket svar inte. Det är tydligen så, att själva slemhinnan vet man inte mycket om. Tyvärr. "Vi famlar lite i blindo här" som läkaren uttryckte sig. Jaha. Känns ju bra. När vi har en enda chans kvar.... Sen är vi för evigt barnlösa.

OM det är så, att vi blir för evigt barnlösa, ska jag nog bli den där gräsliga kärringen på gatan... Hon som gnäller över alla barn... Som tycker de är hemska! Låter för mycket. Syns för mycket. Och sånt.

Eller?

Jo, för då vill jag aldrig mer se nåt barn. Så känns det.

Men. Jag älskar ju barn. Särskilt mina små syskonbarn. De är ju för goa! Så jag blir nog inte en sån där gnällkärring ändå... Hoppas jag.

Men just nu är det lite tungt...

Varför kan det aldrig gå riktigt bra för oss? Det är ju inget fel på nån av oss?? Det är ju bara så, att av något skäl som ingen vet, vill inte de små embryona sitta kvar hos mig....

Ja, så är det bara. Kan man få vara lite lessen igen? Kanske till på torsdag, eller nåt??

:'(

5 kommentarer:

  1. Klart du får vara ledsen. Lider med dig och tänker på dig.

    Angående slemhinnan så ställde jag också många frågor om den och ville ha hjälp då den var så tunn. Jag fick inga riktiga svar mer än att läkaren inför vårt sista FET sa att det sällan är slemhinnan som är orsaken till att embryot inte fäster. Samtidigt säger de ju att den bör vara en viss tjocklek. Något jag gjorde sista gången var en behandling mot bakteriell vaginos innan insättning. Vet inte om det påverkade nåt, men det kan ju kanske vara värt att prova. Jag hade lite tur och behövde bara säga att jag haft det förut och känner igen symtomen, annars brukar de ju vilja kolla först att man verkligen har det.

    Hur känner du inför uppehåll? Skulle du vilja börja igen så fort som möjligt eller känns det ok att vänta till efter jul?

    Kram!

    SvaraRadera
  2. Jag känner mig tom... Vi hade ju planerat, tänkt och fixat och styrt så att jag skulle kunna ta det lugnt, vara hemma och vara sjukskriven. Nu blev det inte så. Men, det är ändå bra att de inte sätter tillbaka nåt NU, slemhinnan bör vara 7 mm, och nu var ju min bara 2 mm. Vi har ett enda litet embryo kvar, så det vill vi inte riskera på nåt! :)

    Bakteriell vaginos... Vad är symptomen? Hahahaha... Och vad fick du för behandling då? Jag måste ju veta, menar jag! ;)

    Det känns nog ändå okej, att vänta till efter jul. Men, tiden går. Vi blir ju inte yngre...

    Kram tillbaka!

    SvaraRadera
  3. Åh, jag känner verkligen med er....

    Sänder massa kramar loch kärlek.

    Luiza

    SvaraRadera
  4. Usch, sådan himla otur!! Håller tummarna för att 2012 blir ert år!

    Jag har ju också varit orolig pga min slemhinna. Jag pratade med en väninna i Göteborg som går igenom IVF hon också och hon berättade att hennes läkare ingick i ett team som forskade på slemhinnans betydelse vid befruktning. Eftersom även hon har en strulande slemhinna hade hon frågat honom om det och då berättade han att den var av mindre betydelse om det skulle bli en graviditet eller inte. Rätt skönt att veta när man har en som strular.

    Kram!

    SvaraRadera
  5. Symtomen på bakteriell vaginos är illaluktande flytningar. Jag har för mig att jag fick Dalacin utskrivet.

    SvaraRadera