onsdag 2 november 2011

Rastlös. Orolig.

Jag är lite rastlös. Samtidigt är jag så himla trött. Orkar ingenting. Men plötsligt får jag ett ryck, och så går jag ut och tar ner vimpeln (sommartiden tog slut i söndags, då ska vimpeln ner), plockar in dynor och dukar från uterummet. Sen tar orken slut.

Igår skulle jag ha läst ca 100 sidor i en bok i  kursen jag läser på högskolan just nu. OCH skrivit ett litet paper på en sida ungefär. Gjorde jag det? Nä. Det är sista dagen att lämna in idag. Gott om tid? Nä. Om två och en halv timmar åker jag till min svägerska och barnen. Det ska planeras dop. Riktigt roligt!! Men jag kanske inte skulle det egentligen....

I morrn tar jag med min mamma och åker och tittar till huset på Öland. En heldagsutflykt, verkligen. Men vi hinner prata en massa! Blir säkert både kul och trevligt. Och Öland är speciellt på hösten. Allvaret är ännu mer öde och tomt då. Fast det är ju varken öde eller tomt, det är bara som det känns...

Ja, precis sån är jag nu. "Fladdrig i själen" är ett bra och passande uttryck. Hoppar lite hit och dit, i tanke och handling...

Jag är inte lessen heller. Det har gått över, eller nåt... När jag ringde min chef igår och sa att jag trots allt kommer jobba nästa vecka, så önskade hon mig välkommen tillbaka. Det kändes bra.

Nähä. Lite energi tack?? Ska väl duscha nu i alla fall.

Ha en fin dag, alla ni där ute.
Jag kommer inte till nån bloggträff. Vi skulle ju till Göteborg på torsdagen (i morgon), men nu blir ju inte det av. Men det blir ingen bloggträff i alla fall. Hoppas få höra lite därifrån av er sen.

kram på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar