lördag 15 oktober 2011

Lördag och solen skiner.

Idag skiner solen. Det är kallt ute. Och i natt, alltså minus 6 grader... Pust!

En mysig fredagkväll gick över i natt, och ett gosigt uppvaknande. Härligt att man kan få ha det så... :)

Den goa mannen gjorde frukost, och vi åt framför nyhetsmorgon på tv. Sen satte jag igång. Jag har plockat i ordning, dammat, bäddat, diskat, dammsugit och torkat golven. Och så tvättat ett par maskiner. Dessutom har jag hunnit titta över vad som finns i kylskåpet (slängt lite), skrivit en lista att handla och en matlista för veckan. OCH lagat lunch och ätit ihop med goa mannen.

Och vad har hant gjort under tiden? Varit ute i trädgården, han tömmer i växthuset och byter jord där. Så nog har vi jobbat båda två!

Skönt!! Och härligt att få så mycket gjort. (Men jag gillar inte att städa hela huset själv....). Bra när helgerna är så fria att man kan göra precis vad man vill, när man vill.

Nu ska jag hoppa in i duschen, och sen blir det Maxi och handling. Såna där lite mer ovanliga saker som toapapper och diskmedel behövdes visst...

Och övrigt? Jo, jag mår ganske bra ändå. Känns stabilt. Det är två tuffa, tuffa jobbveckor framför mig... Men sen!!!! Ledig och sjukskriven (om det går som planerat).

Nu - simma i duschen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar