torsdag 20 oktober 2011

Hormoner....

Tänk att det inte tog så många dagar, innan det märktes... :(
Är det nåt jag inte gillar, så är det den här hormonrusningen som blir. Jag är inte mig själv, jag styr inte över mina reaktioner. Dumt!

Idag är fjärde dagen med små enkla hormontabletter, allt för att bygga en bra slemhinna. Jag är redan svullen och öm i brösten, har fått tillbaka lite av huvudvärken, och är trött. Och jag hade glömt bort hur det var!!

I går kväll svämmade tårarna över (behövs inte så mycket), och jag snyftade fram till min älskade man, att den som säger att det är fantastiskt och underbart att vänta barn - hon ljuger! Han höll med. Visst är det underbart på sitt sätt. Men inte att må så här! Och när väl det lilla embryot fastnat, blir det andra problem. Illamåendet. Tröga magen. Oerhörda tröttheten... Men det har jag ju inte fått känna av så länge.... :'(


Äsch. Ingen bra dag i dag. Trots att solen skiner. Men det är extra mycket jobb den här veckan. Det kommer bli 12-13 övertidstimmar den här veckan. Det är alldeles för mycket! Jag jobbar ju "bara" 75%, och det har ju sina skäl. Så har det varit, ända sen SHO 1999. (SHO=Stora HuvudOperationen). Det räcker gott och väl att jobba lite mindre, jag behöver verkligen det. Men som lärare går arbetstiden i perioder. Jag kan ta ut den här tiden i ledighet. Sen. Men just nu måste jag ha mina utvecklingssamtal. För om allt går som det ska, blir jag sjukskriven! Och jag vill ju inte jobba på läääänge då... hehehe...

I natt tänkte jag såna där dumma tankar, att det är skönt att det snart är över. Blir det inget den här gången heller, så är det klart sen.... Sen reagerade jag över mina egna tankar! Vaddå!? Då blir det ju heller inget barn!!! Kan jag fortsätta leva ett bra liv utan barn??? Jo, det kan jag. Men det blir inte enkelt att acceptera det. Så mycket hopp, så många tankar rör ju det... och IVF...

TACK alla söta ni, för goa kommentarer och uppmuntringar, här och via mejl! Det är såååå skönt att ha en ventil här, och dels få läsa andras upplevelser/tankar/känslor och dels få feedback på mina egna!

Idag är en av mina goa vänner och plockar ägg.... Tänker på dem!!

KRAM på er alla!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar