söndag 16 oktober 2011

Sköna söndag....?

Idag laddar jag. På olika sätt.

Dagen började dimmig... Riktigt dimmig. Det var minus 6 grader i natt, men framåt morgonen vände det, så när jag vaknade var det en stackars liten plusgrad. Och så denna dimma. Jag hatar dimma. Nåväl, jag överlevde.

Maken gick ut och städade ur bilen, jag satt inne och jobbade. Svärmor ringde, vi pratade en stund. Men maken var så djupt inne i bagaget med dammsugaren, att han inte fick prata... Rätt som det var, var han klar. Jaha, skulle jag ta min bil, menar du??? Okej. Jag lämnar alla jobbsaker, jag som just börjat komma in i det, och hoppar i ett par trasiga jeans och ger mig ut. Maken kör iväg för att tvätta sin bil (i automat). Jag blir alltmer förbannad, när jag städar. Vet inte varför. Tar i alla fall bilmattorna och tvättar av dem, inne. Det blir riktigt fina!

Hinner jobba lite till, innan jag gör lunch. Vad gör fina maken då? Jo, men då är det ju fotboll på teve!! Hm. Jag lägger mig i soffan (i solen) med min bok, läser och somnar en stund. Gött!!!

Sen har jag faktiskt hunnit jobba lite till. Men nu känner jag att jag är klar. Vad hittar man på då?? Solen skiner ute och det är hög och klar luft. Underbart höstväder!!

Så jag laddar. Laddar för Progynon i morrn. Hujedamej. Fylla på med hormoner igen.... Det är så skönt att klara sig utan dem! Men, det är bara att bita ihop. Vill man ha en tjock slemhinna, då får man pilla i sig lite piller igen! Och visst vill vi ha en tjock slemhinna - nåt för nästa lilla pyre att fästa i....

Börjar faktiskt bli lite nervös nu....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar