tisdag 6 september 2011

Skärpning.

Ja, skärpning.
Eller som jag säger högt till mig själv: Skärp dig nu för fan, Hönsis!!

Visst kan bloggarna vara ventiler. Men de är för negativa!! Jag skriver ju att jag ska vara positiv. Men se till och var det då!!! Knäppis!!

Hur ska det lilla strecket inne i mig vilja stanna hos mig? Om jag är tjurig, trött och gnällig??
Nä, nu ska det bli annorlunda. Jag ska vara lite mer positiv. Lite gladare. Skratta mer. Njuta lite mer också, för den delen. Och när jag tänker efter, åt vi väldans god mat nu i kväll! Det är nåt jag enkelt kan uppskatta ju! Och min goa man kommer och ser bekymrad ut, frågar hur det är, och jag bryter ihop och bara gråter, fast det inte är nåt!! (Kan väl alltid skylla på hormonerna....)

Och på köksbordet står en underbar bukett med rosor, från min man... Vi har just haft bröllopsdag....

Alltså, vad jag älskar honom. Han är bra för mig. Och jag vet att jag är bra för honom! Vi har det bra tillsammans, och vad som än händer, så har vi ju alltid varandra!! =)

Nu sitter han och kollar på nån sport. Fotboll kanske, hörde att det visst var landskamp. Igen. Jag får nog gå in och visa honom lite uppmärksamhet också... hihihi... Jag har i alla fall jobbat klart nu. Hm. Nästan i alla fall. Ska bara plocka ur diskmaskinen, sen kryper jag ihop bredvid honom i soffan. Jag passar så bra där, under hans arm... :)

<3

Så, nu är vi lite positivare, gladare och så älskar vi varandra - alla där ute!!

KRAM

2 kommentarer:

  1. Grattis på bröllopsdagen!!!!
    Ni kompletterar varann bra!!!
    Precis som det ska vara =).

    Ha en fin kväll.

    Kramar

    SvaraRadera
  2. Vilket härligt, positivt inlägg! Jag hoppas att känslan har stannat kvar i dag också.

    SvaraRadera