torsdag 29 september 2011

Ledig dag.

Idag är jag ledig. Skönt! När det i vanliga fall är sååå svårt att gå upp, så funkar det riktigt bra just när jag är ledig... Skumt.

Jag ska åka in till storstan i dag, främst för att träffa vår distansbehandlande läkare. Men jag ska också luncha med min man!  Och så hoppas jag hitta en ny vinterjacka. Jag vet inte riktigt hur den ska vara, bara att jag behöver en ny. Så jag får väl gå runt och spana lite. Hoppas jag hittar nåt, det är ju inte alltid man gör det. Jag skulle behöva ett par nya byxor också, men det är knepigare att köpa.... Gillar inte att köpa byxor...

Läkarbesöket då. Vad ska vi göra där? Det vet jag knappt. Vi ska prata om hur vi ska fortsätta det här, tror jag nog. Förhoppningsvis har Göteborg nåt nytt förslag och nåt litet ess att plocka fram. Min läkare skulle i alla fall prata med dem, och höra lite hur de tycker vi ska gå vidare. Nästa fråga är då När? går vi vidare. Rent spotant känner jag att jag vill börja om nu, med det samma. Men mina goa fina man vill vänta. Vi behöver läka, menar han. Och det har han ju säkert rätt i.

Jag fick frågan i går, av en god vän, varför jag inte ser till att bli sjukskriven ett tag och tar hand om mig, om oss (alltså vid nästa återförande). Och det låter ju egentligen inte så dumt. Men nu är det inte självklart att vara borta från mitt jobb... Det blir ofta mer att göra när jag väl är tillbaka sen. Och det är mycket som ska hända nu under några intensiva veckor. Och så tänker jag igen, och kommer fram till att det är NU jag måste ta chansen att ta hand om oss. Då kommer ju faktiskt jobbet på andra plats.

I vårt fall är ju "problemet" att få det lilla livet att stanna kvar inne i mig. Det fastnar, men vill av nån anledning inte sitta kvar... Är det kanske nån av er som har nåt tips/knep eller hört om nån som fått hjälp med det? Berätta gärna.... Vill du inte skriva här, mejla gärna då (honsamaja.vi.tva@gmail.com)

Huvudet är fullt av tankar, som snurrar och skuttar, hoppar och vrider sig. Men för ovanlighetens skull har jag svårt att få ner dem i en text. Det brukar vara enkelt för mig att skriva... Jag behöver skriva!

Nähä, nu ska jag bädda, plocka i ordning lite i köket och sen simma en sväng i duschen.

Jag återkommer! :)

3 kommentarer:

  1. Jag hoppas att ni får höra något konkret under läkarbesöket. Något som kan ge hopp!

    Jag tycker inte heller om att köpa byxor, men i helgen var jag på Lindex och provade deras nya machesterbyxor (smala "ränder"). De finns i en massa olika fäger. Jag är inte så förtjust i manchester egentligen, men byxkorna satt jättebra och är supersköna. Ett tips!

    Kram

    SvaraRadera
  2. T Trombyl kan hjälpa, dr Lennart Blomqvist har gjort en studie på detta och gällande upprepade missfall och han har haft mkt goda resultat! Något att ta upp med Ivf enheten kanske! Lycka till!

    SvaraRadera
  3. Ps dr Blomqvist jobbar på SÄS Borås ifall någon undrar :)

    SvaraRadera