fredag 2 september 2011

Ännu en dag... tiden går sakta...

Ja, tiden så sakta. Väldans långsamt. Jag försöker att inte tänka på att jag ruvar, att jag väntar och längtar... Saken är ju den att det lilla, lilla pyret där inne i mig redan har bestämt sig. Har det fastnat? Ja, inte vet jag!! Inte än på nio dagar. Det är bara det lilla, lilla pyret själv som vet om det. Som vet om att det har satt sig fast, eller bestämt sig för att strunta i mig och segla färdigt där inne i livmodern... och sen dö...

Det var värst vad dramatiska och sorgsna tankar det blev idag!

Jag ska ju vara positiv!!! Tänka glada tankar!! Skratta mycket!!! Så att det lilla, lilla pyret bestämmer sig för att stanna hos oss... Och fastna i mig... Eller som min svägerska kallade det: ett klippigt pyre.... Jag reagerde inte på det. Efter ett tag skrev hon igen. Hon menade: klibbigt pyre.... :) Hon vill ju det ska fastna!! hahahaha (se där, nu skrattar jag ju!!)

Nu är det i alla fall fredag. Och helg! Det blir nog lite mys i kväll. Förstå mig rätt. Här är det AA som gäller. Och då handlar det inte om alkohol på nåt sätt. Nä, vårt AA betyder Absolut Avhållsamhet... Jag har ju en del ägg som simmar runt i mig fortfarande... Vi vill inte ha femlingar... =)

Ha en go helg!!

2 kommentarer:

  1. Känner igen det där med att det är svårt att tänka på annat än ruvandet. Jag håller tummar och tår för att det fastnat.
    Kram!

    SvaraRadera
  2. Hihi, hoppas också att det är ett klibbigt pyre ;)

    SvaraRadera