fredag 16 september 2011

Orolig

Eftersom jag är lite orolig ringde jag en barnmorska på kliniken idag. De är bara för goa där!!

Jag har nu tagit min sista Crinone, kroppen klarar själv att fixa hormonerna. Hu, så läskigt. Inte en enda medicin?? Bara folsyratabletterna... Ska köpa vitaminpiller för gravida också.

Barnmorskan tipsade om sidor på Internet, med lite tips och råd. "Men du har nog redan googlat runt och hittat en del...?" frågade hon. Hm. Jorå, jag har väl det...

Och när jag ändå hade henne på tråden så frågade jag om att det gör ont i magen. Men hon beskrev smärtan som den är, och hade förklaringar, så nu blev jag lugn.

Vi pratade också om missfallsrisken. Hon menade, att bara för att jag har haft tre missfall tidigare, så är det inte större risk att jag får missfall igen. Om nu bara det där lilla strecket i min livmoder är friskt och allt är okej, så kommer det stanna där. Så risken för missfall är lika stor som hos alla andra. Och lite matematiker som man är, tänker man ju genast att eftersom jag har haft tre missfall borde jag ha haft min andel nu.... eller??

Jag känner mig faktiskt mycket lugnare. Idag är det vecka 5+0. Så i morgon går vi in i vecka 6. Jag kanske ska börja tro på det lite nu då....??

Kram på er alla, och ta hand om er och varandra!!

2 kommentarer:

  1. Tro på det, och levi lugn och harmoni. Jag tror att du haft din andel , som du säger, så det räcker. Nu är det er tur.

    Massa kramar/
    Luiza

    SvaraRadera
  2. Ja jag tycker helt klart att du ska börja tro på det lilla livet du bär på.
    Vi kan försöka tro ihop du och jag.

    SvaraRadera