fredag 9 december 2011

Sjuk. På riktigt.

Ja, jag är verkligen sjuk, på riktigt!

När jag kom hem från jobbet i dag hade maken varit hos läkaren, och fått penicillin - för bihåleinflammation. Jäklar i taket! Skulle han vara sjukare än vad jag är?? Nähädu. Jag ringde vårdcentralen, fick tid om en halvtimme. Trodde inte de hade öppet längre än till 16, men det var ända till kl 17, så jag hann. Och jag fick minsann penicillin jag också! Men jag har lunginflammation (eller mychoplasma, samma sak nästan).

Hesheten då? Nä, det beror på ett virus. Vila och var tyst. Lätt gjort.... NOT!

Men jag har pratat med min gynläkare idag också. Om hur vi ska lägga upp det här återinförandet vi har kvar. Jag trodde väl i min enfald att det bara var att köra nu. Näe då. Jag måste vänta på en mens först. Och kommer mensen, så inväntar vi den innan vi kör igång. Och kommer den inte före torsdag (de julstänger redan på fredag nästa vecka), så måste vi vänta in den innan vi kör igång. Så vad är skillnaden då??? Ja, kommer mensen så gör man en nedreglering och börjar sen bygga upp slemhinnan med progynon. Och kommer inte mensen så tar man progynon och bygger upp slemhinnan efter en nedreglering. Och skillnaden skulle då vara... ???

Eh...

Jag fattade inte så mycket. Trött, fredag eftermiddag och dessutom lunginflammation (ja, ni hör ju!!). Men jag begrep så pass mycket, att jag ska ringa honom om mensen kommer. Och jag ska ringa honom om mensen inte kommit på torsdag. Så får vi väl se då.

Och ute blåser det världens storm igen. Jag avskyr blåst. Nästan lika mycket som jag avskyr dimma.

Nu har jag börjat knapra mina penicillinpiller, och just hällt i mig lite hostmedicin. Efter att jag borstat tänderna, kryper jag så i säng och hoppas få sova gott hela natten (utan hosta).

Natti natti....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar