söndag 4 december 2011

Julförberedelser?

Igår gjorde vi ingenting, varken min man eller jag. Fast jag tvättade och hängde tvätt. Så jag gjorde nog mer än vad han gjorde.

Idag känner jag mig lite piggare, i huvudet. Men jag hostar fortfarande lika mycket. Mannen är sämre, för nu har han feber. Normaltemp för honom är 36, så när han har 37,8 så betyder det att det känns som 38,8 för mig (som har normaltemp 37). Alltså är han sjuk. Och det händer inte så ofta. Han räknade ut att det är fyra år sen sist (då var det på julafton).

Så jag har tagit hand om tvätten idag.

Och så har jag slagit in julklappar. För säkerhets skull hade jag köpt tre nya rullar med papper med tomtar och julgranar på. Men, när jag öppnade garderoben där jag förvarar present- och julpapper, så hade jag massor redan. Så jag har inte ens öppnat de nya rullarna... ;)

Idag kom det faktiskt lite snöblandat regn också. Man kunde se att det var mer snö än regn. Åtminstone för en liiiten stund... Jag älskar när det snöar!! Då pirrar det i hela kroppen och jag blir alldeles lycklig!! Men sen blev det regn och blåst av det hela... Nu sjunker temperaturen i kväll, så jag hoppas ju så klart...

KRAM

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar