onsdag 7 december 2011

Besök på Stora Sjukhuset.

Idag har jag varit på Stora Sjukhuset hela dagen. Eftersom min man är på kurs i En Stad Långt Borta, så fick min mamma följa med i stället. Den här undersökningen gör jag en gång varje år. Och jag är tacksam att jag får göra den! Det har med min cancer-historia att göra. med hjälp av radioaktivitet kan man se, inte bara var tumörerna finns och också hur aktiva de är. Men det är ingen billig undersökning. Med andra ord, jag kan inte klaga på att jag får betala skatt... Idag blev det lite försenat, eftersom vi fick vänta på det radioaktiva läkemedlet som kom med helikopter från Helsingfors. Ojdå, tänkte vi. Och var tvungna att fråga hur mycket en sån här undersökning kostar, ungefär. Ca 50 000 kr, utom resorna då.... Den här undersökningen görs bara två dagar i veckan, och det är sällan någon gör på hela kroppen, som jag gör. Ojdå, tänkte vi igen. Visst kan det vara kul att vara speciell, men... inte speciell kanske...

Jag fick göra ett gravtest i morse, jag får nämligen inte vara gravid när jag gör undersökningen. "Problemet" är väl att jag hade ägglossning för 12 dagar sen, och jag vet inte om nåt test visar nåt så här tidigt efteråt.... Men det vore ju ett mirakel om vi lyckats bli gravida, bara så där av sig självt. Jag känner inga som helst tecken i kroppen, inga svullna bröst, eller nåt. Så jag får lita på testet, helt enkelt.

Nu sitter jag och väntar hem min älskade man, han har varit borta i tre dagar... Längtar ju efter honom!!

Kramelikram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar