måndag 26 december 2011

Annandag jul. Sent.

Nu är det annandag jul. Men om en liten stund är även den här dagen över. Och det är en vanlig tisdag. Det är sent, och jag kan inte sova.

Idag har jag gått med en halvmånaders bebis i famnen en stor del av dagen. Trött var han. Och med nappen i munnen, och snuttefilten bredvid, somnade han. I min famn. Så jag satt där, alldeles stilla i 40 min. Med honom snusande, sovande och ibland nästan snarkande. I min famn. MYS!

Det var svårt att släppa honom, och ge tillbaka honom till hans föräldrar sen...

Jag har drömt två nätter på raken nu. Den första natten drömde jag om tre barn, som skulle bo hos oss. Det kom en polis, ni vet en sån där gammaldags go farbror, och sa att barnens föräldrar hade dött, så vi skulle ta hand om dem. Och det gjorde vi. Jag följde med de två äldsta till skolan, och den yngsta till förskolan. Tog ledigt från jobbet osv.

Nästa natt drömde jag om två andra barn. Lite äldre. De skulle också bo hos oss. Men vi var i en ekbacke. Där blev vi jagade av dinosaurier (Kan det bero på att Jurrasic park gick på teve när jag somnade???)...

Och så drömde jag att vi åkte till min mans föräldrar, och att vi hade med oss en tvåmånaders liten flicka. Vår lilla Astrid. Mörkhårig. Liten, för hon var född lite för tidigt. Det kunde varit vår flicka, om det inte slutat i missfall... Vi skulle haft en liten på två månader nu....

Undrar varför jag drömmer nu? Min barnlängtan har varit stor nu några dagar...

Vi fick ett underbart foto i julklapp, på ett av våra syskonbarn, som bebis, med änglavingar. Ett svart-vitt foto, och så stod det överst: Himlen måste sakna en ängel.... Då bröt jag ihop. Vi har fyra små änglar i himlen, som vi kallar våra.... :'(

Ibland är det tungt. Och ibland går det bättre.

Nu hoppas jag att jag hinner få mitt spray, så att jag kan börja som planerat på fredag...

Kram, och g'natt...

Jag glömde!! Snart, alldeles snart har vi haft 10 000 besökare... Tänk... Härligt!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar