onsdag 28 december 2011

Medicinen!

Jo, det fanns medicin att hämta idag!!

Men, när vi kom till apoteket satt det en stor skylt, att de hade stora it-problem, men om man hade något akut kunde man ändå försöka.... Alltså... Ja, det här är akut! Vi tog en nummerlapp, 15 nummer före. Men, många hade gett upp, så vi väntade nog bara 10 minuter. Och sen fanns medicinen, Suprecur hemma, så det gick snabbt och enkelt.

Problemet kvarstår dock.
Dosen? Alltså hur mycket och hur ofta ska jag ta?

När jag pratade med barnmorskan på telefon skrev jag ner vad hon sa. På min lapp står det "spraya 3 ggr/dag jämnt över dagen, 8 tim, ex kl 6-14-22".

På Suprecuren står det: "Sprayning 4 ggr dagligen (kl 7, 12, 17 och 22)".

Frågan är: En sprayning i den ena näsborren, eller en i varje? Och tre eller fyra gånger om dagen?

Jag blir kansig på det här. Dumt av mig kanske att inte fråga mer, men ibland tar man så mycket för givet. Jag trodde ju det var som hon sa på telefonen...

Min distansläkare (som skickat receptet) har julstängt till 9 januari. Fertilitetskliniken har julstängt till 9 januari. Men, där finns en telefonsvarare, som man kan ringa till om man är mitt i behandling. Jag har ringt och pratat in ett meddelande. Om de inte har hört av sig i morrn, så ringer jag deras journummer (vid AKUTA problem). Spraystart är fredag morgon (kl 6 eller kl 7).

Snurrigt värre.
Och jag hatar när det är saker som är oklara! Det här är så viktigt att det blir rätt! Särskilt som det är vår allra sista chans nu...

kramelikram

4 kommentarer:

  1. Vad skönt att medicinen fanns hemma. Tyvärr kan jag inte svara på dina frågor om dosen då jag aldrig gjort långa metoden.

    Visst var det så att vi går på samma klinik eller har jag bara drömt det?

    SvaraRadera
  2. Jag har använt Suprecur en gång och sprayade då 3 ggr/dygn. Kl 6, 14 och 22. En puff i varje näsborre. Sen när jag började med sprutorna minskade jag till en puff i ena näsborren.

    SvaraRadera
  3. Jo, vi är på samma klinik.

    Och när jag har läst, FASS och liknande sidor, och läst olika bloggar och pratat med vänner så har jag förstått hur olika suprecur används...

    Jag tar inga beslut idag om hur jag ska göra. Ska försöka få tag på dem på kliniken först...

    SvaraRadera
  4. Åh, hjärtat, jag vet precis vad du menar...
    Jag har känt så, mer än en gång under de 11 år vi kämpat...
    Det blir er tur.
    Ha en underbar dag.
    Massa kramar.

    SvaraRadera