onsdag 26 juni 2013

Umgänge.

Så har vi klarat av det första umgänget. Saker och ting ändras hela tiden, det är en ständig förändring och utveckling. Så lite hastigt och lustigt fick jag köra ensam med flickorna till deras hemkommun, och där fick de träffa mamma och styvpappa i ett rum uppe på socialkontoret. Maken jobbade. Han har EN dag då han var absolut tvungen att vara på jobbet, och det var ju den enda dagen det passade med umgänge.

Det jag var nervös för, var när vi skulle åka hem. Men soc hade lagt upp det bra, och de hjälpte mig. Ensam klarar jag inte två små, som är oroliga, ledsna, lite förvirrade och undrande...

Men det gick bra. När vi kom hem var jag sååååå trött. Och flickorna helt annorlunda mot vanligt. Den lilla tjejen upprepade många gånger, att nu ska de stanna hos oss, inte åka hem mer. Den stora var riktigt ledsen och grät när de skulle skiljas, men verkar ändå lite tillfreds med att få åka hem till oss.

Nu sover båda. Tidigt!! Helt slut och trötta...

Diskussionen med socialen fortsätter. Beslut är nu tagna. Jag kommer berätta lite mer sen.
Nu är även JAG alldeles för trött... ;)

1 kommentar: