onsdag 13 maj 2015

Väntan?

Fortfarande inga besked om hcg-nivån.
Jag hade hoppats de skulle ringa igår, men det gjorde de inte. Idag då? Nä, hittills har de inte ringt. Och på onsdagar har de inte telefontid, så om jag ringer dit möts jag bara av en telefonsvarare som talar om att det inte är telefontid.

Och. I morgon är det helgdag, alltså stängt. På fredag är det ju s k klämdag, så då har de säkert inte öppet.

Någon som är negativ? Vem, jag??? Näää......??? :)

Det är jobbigt att vänta. Att inte veta. Antingen ska vi vara försiktigt förväntansfulla eller så är det hela över. Typ. Jag hinner ju grubbla och fundera, och hitta på alla möjliga fel på den lilla bubblan. Jag försöker att inte läsa bloggar eller googla på det, och det klarar jag faktiskt.

Jag kan inte låta bli att tänka på bubblan, precis hela tiden. Maken kan lägga det åt sidan, och jobba, eller tänka på annat. Men jag känner det i min kropp, precis hela tiden. Jag kommer liksom inte undan.

Det enda jag vet, är att så här länge har jag aldrig varit gravid tidigare. Och det har inte kommit någon blödning än. Vilket ju läkaren sa var bra.

Det är bara att försöka coola ner sig, inte tänka för mycket. Helst inte låta det påverka mitt liv alls, utan leva på som vanligt. Alltså, som om jag vore gravid i alla fall. Den respekten måste jag ju visa den lilla bubblan.

I helgen berättade vi för min syster och för min svägerska. De reagerade båda helt olika. Min syster lyssnade, och menade ungefär "jaha". Min svägerska messar mig styrkeord, hjärtan och vackra tankar hela tiden. Hon förstår hur vi känner, men vill bara skrika och jubla för hon är så glad för vår skull! :) Så olika det kan vara. Min svägerska har tre barn, haft två missfall. Min syster har inga barn, vill inga ha, har två "styvbarn" som nu är vuxna. Det kändes bra att någon vet, ifall/om det går tokigt och vi kommer bli ledsna. Då finns det någon som vet och kan stötta och trösta...

Nu ska jag jobba en knapp timme till, sen är jag långledig, jag också. Vi åker iväg till mina föräldrars hus på Öland några dagar. Ska bli sååå skönt!

Njut lite av våren, mina vänner - och håll en tumme eller två för oss och vår lilla bubbla <3

4 kommentarer:

  1. Men fy för att behöva vänta på svaret! Jag hoppas att du fått veta vid det här laget eller att du får veta på fredag, nog borde de ha några som jobbar även fast det är en klämdag? Jag håller tummarna för lilla Bubblan, hoppas att allt är som det ska. Kram

    SvaraRadera
  2. Håller tummarna för att ni ska få svar snart! Kram på dig

    SvaraRadera
  3. Håller båda tummarna för er att allt går bra med "Bubblan"

    SvaraRadera