lördag 9 maj 2015

Två dagar kvar.

Det har gått två dagar sen vi var hos läkaren. Två dagar sen barnmorskan tog blodprov. Nu är det två dagar kvar till nästa blodprov. Jag har faktiskt bokat tid på vårdcentralen redan kl 7.45, för att hinna ta provet på morgonen före jobbet. Då är chansen större att jag hinner få ett resultat på tisdagen.

Annars fortsätter Livet ungefär som tidigare. Mina gravid"krämpor" är de samma. Maken skrattar, och undrar om jag vill göra en lista? Så i morse när vi vaknat och låg kvar i sängarna och myste småpratade, berättade jag alla trevliga och mindre trevliga gravidkrämpor som jag har. Ha! De har varken blivit mindre eller färre....

Och så är jag nog lite irriterad på Bubblan. Är det inte meningen att den ska stanna, så är det lika bra att den släpper taget och ger sig iväg! Då kan jag få tillbaka min kropp....

Men, jag fortsätter sköta mig. Tar mina Trombyl. Dricker inte kaffe, eller koffein över huvud taget. Undviker lakrits, men tar gärna en frukt extra. Typ. Tja, ni vet. Jag planerar in min dag, så att jag har möjlighet att sova en stund på eftermiddagen. Det måste jag. Annars fungerar jag inte.

Inga tårar än.

Nä. För vi vet inte hur detta slutar. Även om läkaren tydligt berättade att han var misstänksam, så vet vi inget än.

Vi får vänta och se. Det är drygt och tråkigt att vänta. Blir det inget av det här, vill jag ha tillbaka min kropp och mitt liv så snart som möjligt! För då är det inte värt det. Blir det något av det, ja då kan jag stå ut....

Kram till er...

6 kommentarer:

  1. men va är det som händer vännen??? har inte varit inne och läst på länge, har varit inne i en "nere" period. Kanske är läge att prata vidare om allt....??? Hör av dig när du känner att du orkar och vill. Tusen kramar till er båda!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Träffas gärna, men väntar ett tag. Tills vi vet. Och nu är det så mycket på jobbet också.... Värsta perioden, och jag ska jobba en massa extra!
      Vi får höras av! Kram kram kram!

      Radera
  2. Om man utgår från graviditetstestet den 25 april och räknar sedan bakåt två veckor. Då skulle du ha haft ägg lossning runt den 11 april. Nu vet jag ju inte om ni hade se runt det datumet. Och då skulle man räkna graviditeten från 28 mars och i torsdags när du gjorde vul då var du i vecka 5+5 och det är förtidigt att se ett tickande hjärta. Jag tror att du är gravid men att du gjorde vul lite för tidigt. Håller alla mina tummar att det kommer att gå bra. Om hcg är bra be att få ett vul igen om ca 10 dagar. Kram Emma

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi hoppas vi får svar på hcg i morgon. Och efter svaret på det, planeras fortsättningen. Troligen ett nytt vul.
      Jag önskar det är som du skriver, men tyvärr är det nog inte så.... Och ett litet foster är tyvärr inte så blygt, och tar det lugnt i början. Nä, det är i början det går snabbt.... Den 11 april var jag redan svullen i kroppen, trött, mådde illa, och var öm i huden, och ville inte att maken skulle gosa med mig.... ;)
      Om det är som JAG tror (räknat på när vi hade sex osv), så är vi nu inne i vecka 9. Andra alternativet är vecka 8. Men, det finns ju inget hjärta som slår. Än. Det är en hel del som avgörs med hcg-svaret i morgon....
      Kram!

      Radera
  3. Åh vad jag tänker på dig! Kram!

    SvaraRadera
  4. Tänkt på dig hela dagen! Håller hårt i tummarna ❤️

    SvaraRadera