tisdag 25 mars 2014

Ändrade planer.

Idag skulle jag gjort en MR på huvudet. Jag har nog väntat minst fyra veckor på den tiden. Men jag är sjuk. Igen. Jag trodde jag har haft min del av lunginflammation, mykoplasma och bihåleinflammation? Men nädå. Hostar och rosslar igen. Och feber. Inatt hade jag 39,5 trots Alvedon. Dumt!!! Jag har insett att jag inte kan jobba i morrn, eller på torsdag. Fredag? Vi får se. Vi har planerat åka till vår huvudstad på fredag, och stanna till söndag. Lite musikal, god mat, trevliga ölställen och träffa lite trevliga människor... Det är min födelsedagspresent. Lite försenat, men i alla fall.

Och på tisdag nästa vecka kommer socialen. Då vill jag ha städat här. Jag VET att de inte riktigt tittar på hur det ser ut här. Och i grunden har vi det fint, alltid. Men det är min känsla!!!! Jag vill vara bekväm. Jag tänkte bjuda på ananaspaj, vad tror ni om det? Nu hittar jag inte receptet, bara.... Typiskt. Men jag kan leta en dag när jag inte är så snurrig i huvudet av feber, som i dag.

Jag borde åka upp till vårdcentralen idag, eftersom det rosslar så oerhört i bröstet på mig. Men jag orkar inte!!! Hoppas febern går ner lite tills i morrn, så kanske....

kram på er....

4 kommentarer:

  1. Typiskt att du blev sjuk igen och just idag när du skulle göra MR också. Jag hoppas att du blir frisk snabbt och att du snabbt får en ny tid för MR så du slipper vänta, sånt är inget kul att vänta på. Ta hand om dig. Kram.

    SvaraRadera
  2. mamma till 3 och mormor till 1025 mars 2014 kl. 22:09

    Krya på dig och hoppas ALLT blir bra till slut.

    Hälsningar Trelleborg.

    SvaraRadera
  3. Hoppas du blivit frisk och att det går bra imorn! Håller tummarna för er!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack!!!
      Vi mår lite bättre nu, ingen feber (inte mycket i alla fall). Nu laddar vi för soc besök i morrn....

      Radera