tisdag 11 mars 2014

Nu svänger det igen....

Idag ringde de från socialtjänsten från en grannkommun. Den här kommunen har vi inte haft något att göra med tidigare. Men, de hade fått vårt namn från den kommun som flickorna kom ifrån. Och de hade pratat så gott och bra om oss. Det var ju trevligt!

De behöver hjälp. De har en tremånades bebis och ett ofött/nyfött (lite oklar status där). Alltså två olika, de hör inte ihop på nåt sätt. Och de har ont om familjer. Frågan var, om vi kan tänka oss ett så litet barn? Jag berättade att vi kunde tänka oss det, vi har ju varit beredda på det sen i oktober, egentligen.

Så idag på förmiddagen var jag och tittade på en ny bil. Vi har tittat ett tag nu, men de vi har tittat på har haft större bagageutrymme. Den jag tittade på idag var lite mindre. Nu får vi kanske tänka om, en gång till. Det måste ju få plats en barnvagn där bak!!

OM det kommer nåt barn till oss. Soc ville träffa oss, så snart som möjligt. Men, så jobbar de inte fredagar. Jaså, sa jag, ni vill träffa oss snart. I övermorgon? Men nej, det var ju lite för tidigt. Så vi ska träffas 1 april. Och det är inget skämt. Det är tre veckor dit. Och OM de tycker vi passar, och OM vi tycker att VI passar, så kommer det ju ta lite tid att ordna med allt. Men... Hoppet är nog inte ute, trots allt... Men vi vet ju inte säkert än...

Och vad gäller bilen. Jag vill nog ha den här i alla fall. Vi får ett bra pris fram till 31 mars. Typiskt va?

Kram till alla som behöver.....

5 kommentarer:

  1. mamma till 3 och mormor till 1011 mars 2014 kl. 22:04

    Säger bara................
    Lycka till.....av hela mitt hjärta.
    NÅN GÅNG måste det ju vara er tur.

    Kram från Trelleborg.

    SvaraRadera
  2. Oj sâ mânga svängar fram och tillbaka! Men nu dâ, nu låter det ju som att det blir av :-). Kramar

    SvaraRadera
  3. Herreminje... Här gäller det att hänga med i svängarna...

    Tänk att det skriks efter familjehem, så finns ni där och allt detta händer.

    Är det er tur nu?

    SvaraRadera
  4. Oj, hoppsan här svänger det...Jag hoppas att ni får besked så snart det går. Typiskt att det är bra pris på bilen fram till 31/3 och ni har mötet den 1/4...Kramar

    SvaraRadera
  5. Jag håller tummarna och önskar intensivt att det kommer ett litet barn till er! Hoppas, hoppas, hoppas! (Fast det är ju synd att det egentligen behövs.)
    Kram!

    SvaraRadera