tisdag 21 januari 2014

In och ut.

Min fina vän Mary (Du fattas mig...) har kommit på nåt bra. För varje sak som kommer in, ska nåt annat ut. Och hon redovisar allt. Jag redovisar inte, men försöker göra som hon. Alltså, när det gäller mig själv nu. Om jag köper nåt till mig, så måste nåt annat ut. Riktigt bra idé! Jag har blivit övertygad nu, när vi håller på och hjälper makens moster att flytta. Ingen har flyttat från det huset sen 1930-talet... Och det finns många skrymslen och vrår, en stor vind, ett jättestort garage, ett litet garage, och en stor källare med många små konstiga rum - att förvara saker i. Varför slänger man inte på en gång?? Vi har redan slängt 7 hand-gräsklippare, 5 teveantenner och massor av buntar med tidningar (dagstidningar, utan nåt som helst värde). Alltså! Börja släng lite allt eftersom!!

Idag har jag pratat med min chef igen. Om att det lutar åt en placering av ett barn hos oss. Mer än så vet vi ju inte. Och OM det blir en placering så händer inte den förrän i första hälften av mars. Typ. Vi får veta mer om ett tag. Men jag måste (enligt soc) börja förbereda min chef (ja, maken gör det samma) redan nu. Mitt problem är att jag sätter betyg i mitt ämne. Och det måste vara en behörig lärare som gör det. Inte enkelt att hitta nån nu, mitt i en termin. Min chef vädjar att jag jobbar åtminstone fredag förmiddag, resten av terminen. Vi får väl se. Vi är ju inte där än...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar