torsdag 29 mars 2012

Ledig torsdag... eller??

Ja. Så heter det ju. Ledig torsdag. Men. Saken är den, att jag är aldrig ledig då. Eller vad menar man med ledig, egentligen???

Nu är klockan bara 11 på förmiddagen, och jag har fått massor gjort. Vaknade i vanlig tid (visst är det typiskt?), steg upp åt frukost och gjorde mig iordning. Åkte iväg till jobbet en sväng, det var lite påskfirande på gång. Hemma framåt halv tio igen. Sen har jag bäddat. Fått igång diskmaskin och tvättmaskin. Plockat lite. Putsat en massa fönster, in och utsidan... Sex fönster blev det i alla fall. Orkar inte fler nu... Men gatan är sopad, så det funkade det att putsa fönstrena åt det hållet. Ville vänta så det inte dammades ner med det samma! :) Nu är det bara resten kvar... Suck. Jag gillar inte att putsa fönster.

Men - det är inte ens lunch, och jag har kommit igång!!

Nu tänkte jag pausa lite. Ska ner på stan ett par ärenden (ansiktsvatten, mascara). Köpa lite påskkycklingar att ha på tårtan på påskafton. Köpa påskägg att ha godis i (kanske, får se om de har några roliga...). Och så blir det nog lunch från McDonalds att ta hem. Orkar inte fixa med sånt idag. Eller kanske rättare: unnar mig lyxen av hämtmat! En gång varannan månad, är väl inte fel?

Kuratorn har satt igång många tankar. Sist pratade vi om min prestationsinriktning och resultatfokusering. Pust. Jag vet ju detta!! Men det är svårt att ändra sig. Svårt att låta bli. När jag är ledig en dag, så har jag så himla mycket att berätta för maken när han kommer hem. Allt jag gjort och så. Bara för att han inte ska tycka att jag slöar och ligger på soffan hela tiden. Vad jag inte tänkt på, är att han känner att han inte gör så mycket... Vad vill jag bevisa med att tala om allt jag gör?? Ja, det var ju inte sååå jag menade... Hm. Måste tänka på det.

Nä, nu blir det stan en sväng!

Ha det gott.... kram!

1 kommentar:

  1. När man är ledig brukar man som sagt har tusen saker som ska göra så ledigt är man ju verkligen inte. Möjligtvis ledig från jobbet.

    Kram

    SvaraRadera