söndag 25 mars 2012

Söndag och sommartid

En underbar morgon ute. Jag vaknade först, och tidigt. Klockan visade 7, men eftersom vi ändrat till sommartid i natt var klockan inte mer än 6. Det kan ju bero på att jag somnade strax efter kl halv nio i går kväll... ;)

Det är så vackert ute. Alldeles stilla, inte ett moln bara solen som strålar.... Det har nog varit nån minusgrad i natt, för i skuggan kan jag ana lite vit frost.

Jag var ute och donade lite i trädgården i går. Jag hade redan plockat bort granriset, så maken tog med sig det ut i skogen. Han röjde vindfällen, så jag var ensam större delen av dagen.  Rätt skönt, jag fick mycket gjort. Jag hann dessutom med att sitta i solstolen en stund. Så gott och skönt var det. Problemet var väl att jag vaknade hela tiden, eftersom nån snarkade och väckte mig... Inte kan det väl varit jag själv??? Hahaha...

Det är läkande att vara i trädgården. Rensa lite i landen, plocka bort lite vissna löv, inspektera vad som kommer spirande grönt här och där...

Nä, nu blir det frukost!!

kramkram

2 kommentarer:

  1. Så där gör jag oxå, slumrar i solstolen och vaknar sen av mina egna snarkar, sexigt!

    Hoppas att du får en fin dag :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Och så tittar man sig runt för att kolla så inget har sett/hört... ;)

      Radera