fredag 2 mars 2012

Fredagstrött

Idag har jag varit otroligt trött. Och på dåligt humör. Ingen bra jobb-dag alls... :(

Men ikväll blir det bokcirkeln, ska bli riktigt roligt!! Vi ska vara hemma hos mig, och jag ska först bjuda på mat och lite gott... Det blir medelhavskyckling med quinoa. Kycklingen steks, och blandas med lök, vitlök, soltorkade tomater, urkärnade tomater, mozzarella, flytande honung och rucola. Det smakar verkligen gott!

Jag har inte bestämt om det ska vara rött eller vitt vin, jag tror mina gäster själva får avgöra vilket de vill ha!

Till efterrätt blir det faktiskt gino med vaniljglass.... Mmm...

.....

Jag jobbar i skolan, och varje fredag sitter vi i ring, mina elever och jag, och ska tala om något som vi blivit glada för under veckan som gått OCH nåt som vi blivit lessna för. Det lessna är bra, för vi reder ut mycket tjafs och småbråk då. Det glada är också bra, för vi är ju alla glada över nånting! Utom jag. Jag kan inte för mitt liv komma på nåt jag blivit glad över. Visst är det hemskt?? Jag vet att jag blivit glad. Många gånger. Men jag kan inte komma på att säga det.... Så idag fick mina elever hjälpa mig. Och de är kloka, så klart! De kom på massor med bra saker, och vi skrattade gott tillsammans. Jag har en så go tjej som ser på mig, lite genomskådande ibland, och så säger hon: "Jag ser att du behöver en kram, fröken!" Och så får jag det!!

Men. Det är så här, just nu. Upp. Och så ner. Hela tiden. Jag kämpar för att inte stanna där nere i det svarta hålet. För det mesta går det hyfsat bra. Men jag får kämpa...

.....

Vad har DU blivit glad för den här veckan då??

Jag kan ju nu säga flera saker. Men till varje glad-sak, lyckas jag också hitta en lessen-sak. Och det är dumt. T ex, jag blev glad för att jag fikade med en mycket god vän igår. Lessen för att jag tryckte i mig en semla, onödiga kalorier när man kämpar lite.... Jag blev också glad när en kollega och jag satt och pratade igenom vårt ex-arbete på den kurs vi läser. Lessen för att jag sen kom på att det är jag som får göra det mesta arbetet, ju... Och så där kan jag hålla på.

.....

Ja, så har jag det just nu. Jag har faktiskt gått en liten, liten sväng i solen. Skönt med sol, men iskallt med vind (Nu gjorde jag det igen: glad - sol, lessen - vind). Det blev 20 nya tulpaner idag, jag kom över två buntar för 25 kr styck. Och då kunde jag inte låta bli. Jag älskar ju tulpaner, när de är nya. Tyvärr slår de ut lite för snabbt ibland.

Nu ska jag vila lite innan jag börjar fixa med maten.

Ha en riktigt skön helg, mina vänner!!

(och fundera nu på vad du blivit glad för!!)

kramkram

1 kommentar:

  1. Vilket bra sätt att avluta sin vecka på, att försöka tänka ut något man blivit glad över!
    Jag blev glad då min sambo berömde mina lår för att de börjar bli mera vältränade. Ytligt, jag vet, men det är ju roligt då något man jobbar på börjar ge resultat:)
    Trevlig helg!

    SvaraRadera