lördag 1 februari 2014

Fortfarande sjuk.

Jag är fortfarande sjuk.

Jag jobbade förmiddagen i fredags, sen var jag lektionsfri, och då tog jag ut lite kompledigt. Det funkade bra att jobba. Men sen.... Jag var helt slut!

Och nu har jag mest ONT i halsen. Alltså, vi snackar O N T i halsen... :( Jag får nästan tårar i ögonen när jag ska svälja. Typ hela tiden. Det är faktiskt sant! Jag har haft ont i halsen hela veckan, men då har det mest varit på natten. Natten som gick var gräslig!! Kunde inte sova för det gör så ont. Äter glass. Dricker kallt bubbelvatten. Dricker varmt te, honungsvatten. Sitter med vetepåsen. Tittar på teve (blir distraherad). Tar Alvedon. Inget som hjälper.

Och idag har det varit ännu värre. Det gör fruktansvärt ONT hela tiden. Om det nu är halsfluss borde inte penicillinet ta det också?? Jag tog halsprov i onsdags, men det visade ju inget. Och hann med två penicillindoser i onsdags, så nu är det mer är fyra dagar.... När ska det vända??

Det är lite synd om mig, tycker jag nog.

Igår var jag så ynklig att jag grät. Och maken bara ler åt mig och så får jag en kram. Och kanske en puss i pannan....

Men det är faktiskt synd om mig.

Och denna förbannade hosta.....

4 kommentarer:

  1. mamma till 3 och mormor till 102 februari 2014 kl. 06:10

    Usch, vad jobbigt och ont det låter.
    Hoppas snart penicillinet tar det.

    Kram från Trelleborg.

    SvaraRadera
  2. Har de kollat så att det inte är körtelfeber? Då får man ju vansinnigt ont i halsen. Är vanligast när man är yngre, men inte uteslutet att få det som vuxen. Krya på dig i vilket fall!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag ringde vårdcentralen nu i morse. Men eftersom halsprov togs i onsdags, och jag nu ätit penicillin i fem dagar, var jag egentligen inte sjuk längre.... Bra va?! Mitt halsont, och den här gräsliga hostan då, kraxade jag fram. Nja... Sjuksköterskan frågade om jag provat att dricka varmt...

      Och jag bara.... Öh? Jo, jag har druckit varmt, kallt, honungsvatten, ingefära, whisky, kallt bubbelvatten, isglass, halstabletter - vad mer kan jag göra?

      Jo, jo... svarade hon då.

      Konstigt att det är så olika. Tidigare har jag fått, utan att jag sagt nåt, och istället blivit förvånad, morfinmedicinen Cocillana. Min kom hem med en stor flaska i våras. Den drack ju jag upp... Men nu, inte. Jag hostar ju så jag klöks och vill kräkas! Jag får inte luft!!

      Jag bad inte om den här hostmedicinen. Nej, hon tog faktiskt upp den. Och kanske, kanske kunde jag få lite och ta den BARA till natten.

      Ja, ja. Snälla?

      Nu ska en läkare (en annan, som jag inte träffade i onsdags) ringa mig i eftermiddag.

      Suck.
      Nu går jag tillbaka till soffan....

      Radera
  3. Usch, stackare! Hoppas läkaren i em är klokare! Kram

    SvaraRadera