onsdag 12 februari 2014

En trött onsdag.

Ja, mina vänner. Jag är fortfarande inte pigg... Jag är ledig några dagar nu, och det är ju skönt det! Hostar mycket och konstigt fortfarande. Igår tisdag och idag onsdag har jag O N T i halsen igen. Märkligt. Och så ögoninflammationen. Feber då? Nja, det ligger kring 37,8... = jag är inte frisk, men ändå inte så sjuk...

Vad ska man göra då?? Jag vilar ju hela tiden. Och dricker mycket ;)

Längtar lite efter jobbet, faktiskt. Men bara lite. Jag hade ju kommit igång så bra efter julledigheten. Typiskt. Och inte kan jag hälsa på svärfar heller, när jag fortfarande inte är pigg. Känns ju lite dumt. Maken är där, och det är ju faktiskt viktigare. Han är hemma nu, svärfar. Men långt ifrån bra. Läkarna har sagt, att han har haft flera stycken små s k tior. Jag har ju hela tiden undrat om det var därför han föll... Men, de här var äldre, påstår de. Ett stämband är förlamat på honom, därför är han hes hela tiden nu. Sjukhuset hävdar att det har varit så länge, men alla vi andra påstår att så här hes har han inte varit tidigare. Dumt, när det blir så. Hoppas det går bra hemma nu i alla fall. De bor i en bra lägenhet, som tur är.

Idag gör jag inte så mycket. Funderar. Kollar på OS.    V I L A R !!! :)

Nu har det varit en del i media om familjehem igen. De (nån utredning) vill ha nya tag, t ex registerutdrag från polisen och att alla ska genomgå utbildning. Och? Båda dessa har varit självklara inslag för oss, i alla de tre kommuner vi varit i kontakt med. Och det är socialen i kommunerna som utrett oss, inga andra företag, mer eller mindre seriösa. Är det kanske ett storstadsfenomen?

Det här sliter på mig. Den här väntan, som det är. Jag trodde ju nån gång i början, i min enfald, att eftersom behovet av familjehem är så stort, så blir det snabbt en placering. Inte som det varit för oss, fram och tillbaka - hela tiden. Nu verkar det ju som om vi haft otur, och bara råkat på såna där ovanliga och knepiga fall. Men ibland vill jag bara strunta i det. Trots all jobbig utredning, utbildning och kurser som vi gått.... Vi har ju satsat en hel del i det här, vi också. Vi får väl se.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar