lördag 2 november 2013

Uppochner.

Ännu en gång slås jag av hur rätt mitt namn är på den här bloggen. Mitt liv är verkligen lite upp och så lite ner. Hela tiden!

Idag har två vänner plussat, syskonförsök. Roligt för dem!! Men, den där lilla lilla lilla pytte mini taggen i mitt hjärta sticker till.... Fast jag är ju GLAD för deras skull!!

Rom var fantastiskt, underbart, varmt, ljuvligt.... Trötta fötter, svettiga fötter, stora öl, god glass, god pizza, god pasta... Trångt och VARMT på bussen, mycket folk, överallt!! Men allt gick bra, och vi är nöjda och belåtna!

Ikväll ska vi på 60-talsfest. Oj oj oj. Jag har pysslat med mitt hår i en timme snart... Lockarna är borta, nu är det rakt, tuperat och ett band som nåt slags diadem - fattar ni? Med smink och ett par av mina glasögon, och det ser faktiskt riktigt bra ut!! Pärlhalsband och pärlörhängen. Klänning med midja och knäkort kjol. Strumpbyxor, och skor... AAAAA - skorna!! Vilka skor ska jag ha??? Har en halvtimma på mig, det ordnar sig...

Maken har kostym med vit skjorta, en smal svart/marinblå slips. Gamla myggjagare hittade han också i garderoben! Han tänkte ha solglasögon när vi åker dit, de åker väl av senare på kvällen.

Lite kul faktiskt, även om jag inte är så förtjust i de här "klä-ut-sig-kalasen"!

Pratade med soc igår. Inget klart än. Bebisen har försökt komma ut, men blivit stoppad. Man ska försöka få mamman att ta hand om barnet. Vi räknar med en ev placering om tre månader, men man vet nog om två månader om det behövs. Fast, soc vill ändå att vi är beredda på en akut placering redan från två veckors tid. Är det jobbigt det här, eller är det jobbigt????? Inget kan man planera eller veta på nåt sätt. Det kanske inte blir nåt alls....

kram på er!!

1 kommentar:

  1. Ojojoj ja snacka om upp & ner!! Hoppas det som är det bästa sker!!
    Kramar

    SvaraRadera