lördag 23 november 2013

Intervju.

Igår blev jag intervjuad. En tjej som läser till typ socialsekreterare, gör en uppsats som handlar om sammanbrott i familjehem. Det låter dramatiskt, men det betyder helt enkelt att en placering avslutas tidigare än planerat. Som det var hos oss. Det var egentligen två frågor jag fick. Den första var, vad som hade hänt/varför placeringen avbröts. Den andra var, om vi fått nån hjälp/stöd av socialen, och i så fall vad.

Inte så svåra frågor, det tog knappt en timme att prata. Hon var lättpratad, tjejen. Men det river ju upp en massa minnen igen, så klart.

Och nu närmar sig jul, med allt mys när det gäller advent och Lucia. Och julen är barnens högtid (eller inte). Det kommer bli ännu en barnfri jul för oss. I flera år, har vi nu sagt, att det kanske är den sista barnfria julen vi firar.... Men, så har det blivit ännu en. Och ännu en....

Just i dag är en sån där lite deppig dag. Jag tror inte det kommer något barn till oss. Inte mer. Det känns inte så nu. Tiden går så snabbt. Vi har allt emot oss.

Och i mitt lilla egna privata depp, är jag ensam hemma hela lördagen. Men jag är inte sysslolös för det! Jag ska städa hela huset, är planen. Hinner jag putsa några fönster också, är det bara bra (snart advent, brukar ha rena fönster när jag sätter in stjärnor och ljusstakar). Tänkte dessutom åka ut till mina föräldrar och hämta granris till rabatterna, och tallris till verandan. Till detta kommer tvätten (är alltid mitt jobb, frivilligt, men i alla fall....). Och en låååång lista att handla. Vi tänkte faktiskt baka lussekatter i morrn! Maken är otroligt duktig på att göra snygga såna, mina blir usla i jämförelse. Så då får han vara med och fixa.

Jaha, mina vänner här.... Kanske bäst att sätta igång då???

1 kommentar:

  1. Okej då. Nästan kväll. Jag har städat, tvättat, handlat, varit och slängt sopor, hämtat och lagt på granris, och satt tallriset på verandan... Nåt mer? Kommer inte på just nu. Ganska trött :)

    SvaraRadera