söndag 26 april 2015

Fortfarande rörigt.

Ja, här är det rörigt.

Tankarna far, hit och dit.
Vågar jag tänka på nåt än? Nej.

TACK för fina kommentarer!! De betyder jättemycket för mig!! <3

Någon av er skrev, att vi väntar barn, vi väntar inte missfall. Vi måste försöka tänka så, även om det inte är lätt....

Jag har räknat och räknat, tänkt och funderat. Jag är inte helt säker, men det verkar som om vi precis gått in i vecka 8. Typ. Helt galet detta.

Det är sååå svårt att tro på det här. Vi? Skulle det bli ett plus för oss?? Jo, det har varit det fem gånger förut, men har ju alltid slutat i missfall. Det allra första missfallet, tror vi att vi var i vecka 8, kanske så långt som vecka 9. Det var också en spontangraviditet.

Jag har nu slutat med kaffe. Är försiktig med te, drack bara lite svagt grönt te i morse. Jag har plockat fram en gammal burk Trombyl, som jag nu knaprar på. (Vet ni förresten att de tabletterna är formade som ett hjärta??). Det blir en tur ut i eftermiddag för att köpa vitaminer som innehåller folsyra och annat nyttigt. Även om jag ännu inte tror på det här, utan på nåt sätt räknar med att det ska sluta i ett missfall snart, så måste jag visa det här lilla livet sån respekt, att jag sköter mig. Känner jag.

Varför händer det här just nu?? Vi, maken och jag, är ju ofrivilligt barnlösa. Ja så långt är det inte konstigt. Vi har också fått diagnosen "oförklarligt ofrivilligt barnlösa". Det innebär att det inte är något fel på nån av oss, men av någon okänd anledning får vi inte barn. Våra missfall är utredda, och visade ingen särskild orsak.

Hur som helst, i morgon måndag ska jag ringa till Herr Gyn, som jag hade under alla mina ivf-behandlingar. Vi tyckte så mycket om honom, och hans personal. Så får jag komma till honom, trots att det är mycket längre att åka, så blir det som jag vill ha det.... Hoppas få komma dit snart snart. Jag vill att han kollar mig, så att det verkligen är sant.

Visst kan man se fostret nu? Och ett hjärta som slår?

Kram!

8 kommentarer:

  1. Jag är så glad för er skull!
    Och absolut, det går att se ett hjärta i vecka 8. :-)

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack - som du skrev tidigare, vi är ju lika i ålder också :)
      Jag hoppas hoppas så att vi ska få kunna se ett hjärta den här gången. Vi har aldrig fått göra det. Det har hunnit bli missfall innan den tid vi har fått....

      Kram!

      Radera
  2. Jag har läst din blogg i kanske tre år nu. Inom mig har jag inte kunnat acceptera att du inte skulle bli "mamma" på något sätt. Har hoppats så på att ni skulle få ett barn placerat hos er. Jag har aldrig slutat tro och jag har tänkt så på er. Nu, nu är det eran tur! Det bara måste vara så. Det är menat så. Stor kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för fina ord!
      Det har varit ett kämpande och ett slit, och vi har verkligen råkat ut för än det ena, och än det andra. Allt har jag nog inte ens skrivit om på bloggen....
      Gott att du tror på oss! Jag har ju haft svårt att acceptera barnlösheten, men just nu är allt bara förvirrat....
      Kram!

      Radera
  3. Oh så glad jag blir att få läsa dina ord. Följt din blogg länge och hoppats att det ngn gång skulle bli lite rättvisa. Jag hoppas allt kommer att gå bra för er. Ang. ålder, jag väntar mitt första barn och hinner fylla 49 år innan jag ska föda. Vi har fått hjälp utomlands, så klart. Min syster blev spontant gravid med sitt fjärde barn strax innan hon fyllde 46 och det gick bara bra. Kram och lycka till.

    SvaraRadera
  4. Alltså! Så spännande! Just hittat till din blogg! Håller ALLA tummar!

    SvaraRadera
  5. Oj oj vad jag är glad för er skull!!! Känner dig inte men jag är övertygad om att du kommer bli en fantastisk mamma å din älskade en underbar pappa!! All lycka på ultraljud och håller verkligen alla tummar för att ni ska få se ett foster med starkt hjärta ❤️❤️❤️

    SvaraRadera
  6. Men oj vilka inlägg jag hade att läsa ikapp. Först - GRATTIS!! Och sen, fy tusan vad glad jag är för er skull.

    Förstår att det är svårt att tro, efter missfall och alla år som ni kämpat, men jag hoppas av hela mitt hjärta att det går vägen nu.

    Hoppas ni får en tid snart och att de då kan göra ett vul där ni får se ett pickande litet hjärta! ❤

    Kram Sara

    SvaraRadera