lördag 15 juni 2013

Vårt barn??

Hur ska vi nånsin kunna få vårt barn??

Vi kan få biologiska barn, ja. Men det funkar inte för maken och mig. Fem missfall, och vi orkar inte med den sorgen mer.

Vi måste hitta nåt annat att fokusera på. Vi fick frågan (från flera håll) om vi vill bli familjehem. Först sa vi nej, nej, nej. Längtan efter biologiska barn var för stor.

Men när vi lugnat ner oss lite, tänkte vi efter. Vi kan göra nåt för att hjälpa andra. Vi kan låta något annat barn få växa upp hos oss. Och så har det blivit. Men det är inte, och kommer aldrig bli, vårt barn.

Det är inget vi sörjer. VI har inga problem med det.

Idag ska vi på tvåårskalas, då ett av våra syskonbarn fyller år. Hoppas på sol och värme där också, så att vi kan vara ute! Allt blir så mycket enklare då!!


Vi pratar mycket, maken och jag. Jag tror det är bra och viktigt att vi gör det. Det är ju vi två, som gått in i det här. Maken har många bra förslag, och mycket tankar som jag tycker om. Men just nu sitter vi lite mitt emellan barnens mamma och socialen. Vem talar sanning??

Hoppas att ni också har lite sol och värme idag!! Här har vädergubbarna hotat med regn i morrn igen.... :(

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar