tisdag 25 juni 2013

Mitt i natten.

Det är mitt i natten. Det var länge sen nu, som jag inte kunde sova, utan satt uppe vid datorn så här mitt i natten. Den senaste månaden har min tid varit så... ja, fulltecknad? att jag somnat ganska ovaggad. Jag har behövt varje minut av sömn under natten.

Jag vet inte varför det inte är så nu. Trött är jag. Men inte sömnig. Jag somnade, orkade inte ens se färdigt Morden i Midsomer. Men så vaknade jag igen, och kunde inte somna om.

Vi har varit ute mycket, skönt med sommar och värme! Tjejerna cyklar. Fram och tillbaka på gatan. Hela tiden. Hur kul kan nu detta vara?? Jooo, det ÄR jättekul... Och när man ser och hör hur nöjda de är, då är det helt okej att tillbringa fem timmar en dag, ute på framsidan, när de cyklar där på gatan. Fram och tillbaka. Fram och tillbaka. Det har nästan blivit rutin av det också! Jag börjar med att ta med mig tidningen ut på verandan. Så sitter jag där på trappen och läser, när de cyklar. Sen är det lagom att hämta ut en kanna vatten, för då vill de ha "drickapaus". Sen kommer nästan helt säkert nån granne ut och pratar med mig. Eller någon jag känner går förbi och stannar och pratar lite. Och tjejerna bara cyklar och cyklar. Sen är det dags att börja förbereda dem  på, att snart ska vi gå in och laga mat... Det krävs att jag börjar förbereda, och ändå så är det inte självklart när vi ska gå in och äta lunch. Men samtidigt så vet de, att de får cykla på eftermiddagen igen...

Vi har haft mycket kissa i sängen nu några dagar. Tvätt och tvätt. Idag kissade hon ner sig på köksstolen, alltså det rann ner på golvet.... Varför blir det så, blöjorna har ju funkat tidigare? Sitter hon och flyttar blöjan, pillar, eller är det bara nåt som händer? Vi har ju blivit förvarnade om att de kan backa i utvecklingen lite, särskilt som det nu gått några veckor. Nåja, vi ger det lite tid.

. . . . . . . . .

Det är lite kul, att återigen få skapa kontakt med Madicken, Emil och alla barnen på Saltkråkan... När man ser det med vuxna ögon, ser man helt andra saker. Vi skrattar gott, maken och jag!!

Nähä. Försöka sova kanske??

kramelikram

2 kommentarer:

  1. Vilken resa ni går igenom just nu. Så spännande att få se flickorna uppleva saker för första gången och vilka framsteg ni gör! Läser dina inlägg och beundrar er så mycket! Måste vara en fantastiskt känsla att ha dessa tjejer hos sig, även om jag förstår att det är tufft i perioder av processen!

    Stor kram till dig!

    SvaraRadera
  2. Tänk vilken glädje det är för barnen att cykla och cykla och cykla! Och du kan unna dig att bläddra i en tidning och andas litet egen luft en stund!
    Har du provat att byta sort på blöjorna? Sitter dom för löst? Visst är det trist med all tvätt som blir, men förhoppningsvis blir detta sakta bättre igen!
    Jag kan se dina lyckliga, cyklande tjejer framför mig!
    Kram!

    SvaraRadera