torsdag 20 december 2012

Jo, det blir nog en god jul i alla fall...

Jo. Det blir nog det. En god jul i alla fall.

Det är ju bara att fortsätta leva som vi gjort tidigare! Vi får försöka att inte tänka på barnet, som hade haft det så mycket bättre hos oss. Julen kan ju vara en alldeles underbar familjehögtid!! Men det kan också vara ett rent helvete, när det är dåligt med pengar, alkohol, misshandel mm mm.

Vi hoppas att det lilla Jesusbarnet håller sin skyddande hand över det här lilla barnet...

-----

Det kommer bli jul i alla fall. Och det är kallt och snö ute, så det finns ju stooora förhoppningar om en vit jul. Alla julklappar är klara, julkorten skickade sen länge, nu börjar det trilla in fler varje dag. Julgodiset är klart. Jag har handlat all mat. I morrn ska jag städa. På lördag ska vi griljera skinkan, och lägga in sillen. På söndag tar vi in granen och klär den, och plockar fram alla tomtarna. Och på kvällen provsmakar vi julmaten... Vår egna lille-julafton.

Julafton spenderas tillsammans med brors familj (barn), juldagen med mannens släkt och annandagen med min släkt. Tjoho!

Men det kommer bli jul i alla fall. En välsignad jul, i år igen.

KRAM på er...

1 kommentar:

  1. Jag önskar er världens bästa (och sista barnfria) jul! Jag har aldrig skrivit men följt er resa och jag hoppas och ber för er att snart är det er tur att ge all er kärlek till ett barn som behöver det. Stor stor julkram! <3

    SvaraRadera