torsdag 21 juni 2012

Slutet är här?

Idag börjar min semester. Men jag var ledig redan igår, men det var kompledigt.... Så nu har jag packat ihop alla mina saker. Vad prylar man har... pust, stånk, stön...

Till höst ska jag "bara" jobba 50% nämligen. Tanken är att jag ska ta hand om mig själv lite mer. Det behövs, särskilt efter de senast två åren... Men, jag har också en uppsats som ligger och skräper och bara väntar på att jag ska ta tag i den. Vi får se hur det känns, helt enkelt.

Det är med delade känslor jag packar i hop mina saker. Visst, det var tänkt att jag skulle jobba lite mindre. Men det var ju för att vi skulle ha barn!! Jag skulle ju ha fullt upp ändå, liksom. Nu kommer jag ju bara vara hemma... utan barn... Tomt.

Vi var hos kuratorn i går. Bra samtal. Vi, eller i alla fall jag, behöver det.

kram på er
och
Glad Midsommar!!

4 kommentarer:

  1. Jag tycker det är klokt att du går ner i tid, det är viktigt att ta hand om sig själv. Hoppas du får en fin midsommarhelg. Kram kram

    SvaraRadera
  2. Förstår den känslan. Men så bra att du går med i tid! Vi måste ta hand om oss själva! Lätt att säga, svårt att göra!

    Glad midsommar!

    SvaraRadera
  3. Åh, tack fina du.
    Jo, klart det tär på ett förhållande/äktenskap, det kan man inte skjuta under mattan, men är man tillräckligt stark i sig själv och älskar varann så växer man och blir oövervinnlig. Tyvärr har jag också erfarenhet av hur skört det kan vara, och nästan spricka.
    Jag vet inte omm vi haft tur eller om vi helt enkelt ville så mycket. Tillsammans.
    Vi vann till slut.

    Jag hoppas av hela mitt hjärta att du får uppleva den lyckan med din man . Jag hoppas du får en fin semester och att ni finner varann genom samtalen igen.
    Av hela mitt hjärta.

    Massa kramar till dig/
    Luiza

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack själv... Det är skönt att ha vänner här, som fattar precis vad man menar, eller hur?!

      Vi har det riktigt bra, min man och jag. Vi småbusade och bråkade lite på skoj i soffan tidigare idag, då sa jag: "kärlek börjar med bråk och slutar med barnvagn" ett uttryck jag hört ofta. "Näe" sa mannen då. "Vadå" undrade jag. "Kärlek och barnvagn hör inte alls i hop". Och visst har han rätt. Barn kommer (tyvärr) inte alltid till i kärlek. Och resultatet av kärlek blir inte alltid barn.

      Men, vi har varandra. Och vi har det bra. Vi har klarat oss igenom den här kampen. Tyvärr vann vi inte. Men livet går vidare, och vi med det...

      Massor av kramar tillbaka till dig!!

      Radera