fredag 29 juni 2012

Jag är gammal....

Ja, jag är gammal....

Idag har vi varit hos optikern, min man och jag. Vi bestämde tid efter varandra. Det var lite motigt att gå dit (mest för mannen). Men, vi har båda börjat backa på saker som vi ska läsa... hehehe... Hur gick det då?? Progressiva glasögon?? Nä!! Inte än. Men det var nära. Mannen jobbar med datorer och ska nu börja använda terminalglasögon. Jag fick också ett par extra glasögon, ett par läsglasögon. Jag känner mig riktigt gammal...

Och ännu äldre blev jag plötsligt, när jag kom hem och upptäckte att Sommar i P1 var nästan slut. Jag har missat det i dag... Alltså, jag tycker det är lite spännande och intressant att lyssna på de olika. Jag gråter inte om jag missar det, men har jag möjlighet lyssnar jag gärna. Äldrevarning nr 2.

Äldrevarning nr 3 kom direkt efter. Med posten kom en räkning. Från sotaren. "Men 358 kr är inte så dyrt..." Kanske inte, men det är jättemycket vuxenvarning och vuxenpoäng att få en räkning till sitt eget hus och sotarn....

I morrn ska vi på bröllop. Ska bli riktigt kul! Min guddotter gifter sig (och JA, jag är gammal, men var väldans ung när jag blev hennes gudmor!!!). Vad säger man i ett tal till henne då???

Och då träffar vi släkt och vänner, och naturligtvis kommer frågan hur vi mår, och så lite försiktigt undrande: hur går det då? "Jo tack, det går så in i helvete uselt och dåligt. Annars är det bra."

Eller nåt sånt.

KRAM till er som läser!

2 kommentarer:

  1. Äh! Du e inte gammal! Jag skaffade läsglasögon när jag var 20+ bara för att det var skönt. Är närsynt och tyckte att det var jobbigt att läsa utan. Så himla skönt. Kunde ha drm fram till jag opererade ögonen, nu får jag gå och köpa på Ö&B!

    Kram

    SvaraRadera
  2. En hönsamaja blir väl inte gammal heller?! Hoppas att det blir trevligt på bröllopet. Och även om det inte är så PK så får man faktiskt svara så. Mottagaren kan dock bli något ställd ;-)

    SvaraRadera