fredag 15 juni 2012

Lite sämre igen... eller?

Idag är det skolavslutning. Denblomstertidnukommer. Jag ska inte vara på jobbet förrän kl 14, då vi har personalfika, och sen är det avslutning i kyrkan kl 16, och i nästa skolas kyrka kl 18. Ja, jag vet att vi är i kyrkorna. Men i små orter på landet är det inga problem, inte som i stan. Det är bara Skolverket som ställer till det...

Mannen jobbar hemma idag, så jag hade tänkt bjuda på lite festligare lunch. Om jag orkar. Jag hade också tänkt bädda rent i sängarna, tvätta lite och ev dammsuga. Vi får gäster i kväll... Alltså bara ett par kompisar med sina två barn, vi ska grilla hamburgare, inget märkvärdigt alls... Men här måste dammsugas.

Och så vaknar jag upp och hostar! Fortfarande ont i halsen, men det är bättre. Febern då? Nja, den ger sig inte riktigt, 37.5 när jag vaknade. Jag brukar ligga under 37 då. Men - jag mår illa idag. Varifrån kom det???? Är ganska trött, lite snurrig.

Så då sätter jag mig ner i soffan och talar om för mig själv på skarpen - jag är faktiskt sjuk! Eller har åtminstone varit!! Halsfluss med hög feber som vuxen, är inget att leka med. Så, Hönsis, ta det lite lugnt nu!!

Och så får det bli. Mannen dammsuger när jag är borta sen. Jag behöver bara duka, plocka i ordning och så... (Det som egentligen tar mest tid).

Måste stryka min klänning också.... Vattna blommorna, det börjar visst bli lite torrt i krukorna... Man kommer efter med så mycket, när man är sjuk några dagar...

Äsch, det löser sig ju!

kram på er!

(Som ni märker är jag uppe från det svarta hålet nu. Lite grand i alla fall. Näsan tittar upp, och jag ser mig omkring lite grand. Men jag hänger fortfarande kvar där på kanten....)

1 kommentar:

  1. Vad skönt att läsa att du känner dig lite bättre.

    Tack för din gulliga kommentar. Tack för att du finns där =). Det värmer.

    Massa kramar.

    SvaraRadera