onsdag 27 juni 2012

Landar hemma en sväng....

Vi har varit en sväng på Öland. I lördags åkte vi till min bror, och hämtade hans två äldsta barn, killen är 8 och tjejen är snart 6. Bilen var fullpackad, och deras cyklar hängde på där bak. Sen åkte vi till Öland, och fick rå om barnen i två hela dagar. Underbart! De var jättegoa båda två hela tiden. Inga bråk eller sura miner. Och vi har fått höra många sanningar... Vi har köpt glass, cyklat ner till havet, fångar fisk och räkor med håvarna - och släppt i dem igen, badat benen, cyklat hem igen... Ja, vi hade några underbara dagar. Det händer ofta att jag tänker på att vi är den sista generationen, min man och jag. Vi kan aldrig föra våra traditioner vid midsommar vidare till vårt barn, till exempel. Jag upplever ofta att, det här vill jag berätta och föra vidare. Men det kommer ju aldrig bli så. Det är en mycket, mycket lessam tanke. Egentligen vet jag inte vad jag ville skriva om idag.... Har varit lessen ett par dagar nu. Men det går ju över. kram på er alla!

1 kommentar:

  1. Härligt att du har så fina brorsbarn. Jag känner igen dina tankar om att det tar stopp med oss, med mig. Helt säkert är det inte ännu, men det är ändå en smärtsam tanke.

    SvaraRadera