lördag 7 december 2013

Drömmar och julstök.

Plussen fortsätter att ramla in.... Men det finns de som är riktigt roliga!!

Idag har vi bakat pepparkakor, maken och jag. Lite mys...

Och så har träffat min brors tre barn, och fått leka lite... Sjuåringen och nioåringen tyckte det roligaste var när vi var ute i snön. Hela trädgården låg alldeles slät och orörd med snön. Jag gick före, och de skulle gå efter, i mina spår... Ibland gick jag på snedden, snurrade runt, tog långa hopp, gick med låååånga kliv eller korta korta steg... Tänk att nåt så enkelt kan vara så roligt?!

Och jag mår bra när jag får vara lite med de barnen... Så gott med kladdiga pussar, kramar och mys när de sitter i knät... Det är tvååringen som står för de kladdiga pussarna... :) Vi tittade på foton, och där var bilder från Öland. "Där har du badat" sa jag till honom. "Jag har dukat där" berättade han. Tur att storasyster kunde hjälpa till med översättningen: dukat=dykt....

Annars har jag drömt en massa konstigt nu några dagar. Eller nätter, snarare... I en dröm bodde vi i ett liknande hus, med samma grannar, och gatan såg nästan likadan ut. Det bodde två-tre pojkar hos oss. De var hungriga. "Då får vi väl göra lite frukost då" sa jag och gick ut i köket. Pojkarna följde med och började göra sin egen frukost. Vi värmde mjölk till varm choklad - det dricker vi ju aldrig här hemma... Och känslan från drömmen var LYCKA. Jag hade en familj, och de hjälpte till, vi gjorde frukost tillsammans.... Enkla saker, som betyder så mycket.

Maken jobbar i dag. På en lördag. Började på eftermiddagen, och får ev hålla på större delen av natten och kanske i morrn också. Nån större uppdatering eller nåt sånt, jag fattar inte vad det är. Så lördagsmiddagen ska bli hamburgare... Egengjorde, smakar bra, men i alla fall....

Ha en go kväll!!

1 kommentar:

  1. Finaste du.... jag vill gärna ta en paus och träffas... jobbar mån, tis, fre, lör och sön nästa vecka. Passar onsdag eller torsdag dig bäst? kram kram kram kram och hälsa L.

    SvaraRadera