onsdag 18 december 2013

Mindre än en vecka kvar till dopparedan....

Ibland går tiden snabbt. Ibland går den däremot sakta... När man ruvar går den sakta... ;) Just nu känns det som om tiden går alldeles för snabbt. Jag hinner inte med! Både maken och jag kommer vara lediga läääänge, 17 dagar i rad. Härligt!

I morrn är det julfest på makens jobb, på hans avdelning. Och i år får respektive följa med. Vi kommer bli runt 25 personer. Och minst två av dem kommer med magen i vädret.... Den ena av dem är jag lite glad för, eftersom de har kämpat, precis som vi. Spermiedonation och ivf, jag har inte riktigt koll. Men, det kan bli jobbigt i alla fall. Jag hade ju också gärna kommit med magen i vädret... Jag känner ju inte så många där, jag har bara träffat makens kollegor ett fåtal gånger. Chefen och hans fru har varit hemma hos oss, och en annan gång hade de fest på företaget hemma hos dem (och jag fick vara med, eftersom jag då var chaufför...). Men jag får väl försöka hitta nån annan att umgås med, eller nåt.... Känns lite nervöst.

Det är bråk och tjafs på mitt jobb också. Jag blir bara så trött. Alla är ju körda i botten, känns det som. Och stress och press från alla håll, och snart är det jul, och ja ni fattar nog.... Budgeten för nästa år är katastrofal, det är en stor omorganisation i hela kommunen, och ingen fattar nånting.... Fast jag älskar mitt jobb!! Det är bara så mycket runt omkring som jag inte orkar med. Och visst vore det kul, om man nån gång kunde få höra nåt positivt av sin chef, jag lägger ju ner oerhört mycket, tid och kraft, nu de här intensiva veckorna före jul.

Men, pga tjafset är jag ledig idag. Jag ska bara åka dit och fika. Fast det blir ingen jultårta, eftersom chefen bjöd alla på julbord. Jaha. Jag var inte med på julbordet, eftersom de valde en dag då jag inte kunde (vilket också gjorde mig ledsen, det fanns flera dagar att välja på, då alla verkligen kunde). Jag försökte vara tydlig med mitt missnöje (nåja, jag klagar inte, men sa tydligt att jag inte kunde då), så nu erbjöd chefen mig en biobiljett i stället... Eh.... De köper hon billigare, för 50 kr. Jaja, ge mig en femtiolapp, i stället för en trevlig kväll med gott julbord (3-400kr?) med underhållning, och avtackning av kollegor... Fikat blir i alla fall kaffe och smörgås (från gemensamma kassan... suck...). Och så ska vi få julklappen. Sträck på dig och le, var tacksam.

Nu är jag visst lite bitter igen.

Inte enkelt det här.

Om en stund ska jag åka ut till mina föräldrar och vi ska ut och hugga julgran. Idag är det klart ute, och solen skiner. Konstigt väder när det är mindre än en vecka kvar till julafton. Jag tillhör ju dem, som absolut vill ha snö på julafton, men det ser ut som om jag inte får det i år...

På spisen puttrar lite julgodis, det ska jag väl hinna med på en halvtimme, innan jag måste åka.

En rolig överraskning, de ringde från Interflora i går, någon har skickat blommor till mig och maken som de kommer och lämnar i kväll!! Spännande!! Jag har ingen aning om från vem det kan vara (konstig svenska där?).

Nu måste jag nog provsmaka lite julgodis, och socker är ju aldrig fel, kan behöva lite uppåt nu...
kram kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar