onsdag 4 september 2013

Vackraste dagen idag.

Idag är det vår bröllopsdag!

Vi har varit gifta i tre år, just i dag. Ja, tre år, det är inte så länge. Men det här är vår dag. För tre år sen sken solen också. Det var nog den enda soliga och varma dagen under de höstveckorna (som jag kommer ihåg det, hihihi). När vi kom ut ur kyrkan blåste alla såpbubblor på oss, och min ena kör stod och sjöng så härligt. Hela himlen var full med bubblor!! Och på trappan precis nedanför oss, så nära de bara kunde komma, stod mina två syskonbarn och blåste så mycket bubblor de bara orkade! Då var de 4 och 6 år. Den stora ville inte vara med, men den lilla var brudnäbb. Nu efteråt har den store sagt, att nästa gång vi gifter oss - då vill han vara med... <3

Det betyder mycket för mig att vara gift. Det var viktigt för mig att vi gifte oss, men jag kan ändå bli överraskad över ur glad jag är, att vi är gifta. "Jaa", säger maken då, "det är ju vi". Och ja, det är ju vi. För alltid. Och när maken har sagt att han älskar mig, så ler han så gott och ser mig i ögonen och så säger han på bred dialekt: "...och det är jädra-säkert det!"

Inte trodde då jag, att jag skulle kunna älska nån så. Men det gör jag.

Vi har gjort mycket tillsammans, maken och jag. Roliga saker. Och jobbiga saker. Svåra saker. Men det har också gjort att vi står starkare ihop. Tillsammans. När vi började med IVF så fick vi höra, att antingen skulle vi bli starkare ihop som ett par, eller så skulle vi dela på oss om det inte gick vägen. Vi bestämde där och då, att vi minsann skulle se till att bli ett starkare par. Och det tycker jag då verkligen att vi har blivit.

Så idag blir det hämtmat. Gott! Jag ska tända de ljusen som vi hade på vår bröllopsfest, speciella ljus som stod framför oss. Och jag tar fram det lilla brudpar som stod på tårtan. Eller lilla, det är nog en decimeter högt. Jag tänker duka lite fint, och göra det speciellt. Det är vår kväll i kväll.

En liten sak till bara, ögonen. Det är inte bra än. Bättre, men inte bra. Det är fortfarande jobbigt att läsa. Dumt.


Men, idag vill jag bara ge er KÄRLEK!

<3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3

4 kommentarer:

  1. Grattis på bröllopsdagen! Hoppas det fortsätter bli bättre med dina ögon Har frågat på några bloggar också om någon vet hur det gått för villblimammanu? Kollar där varje dag. Ha en mysig kväll!

    SvaraRadera
  2. Stort GRATTIS på er dag!!

    Kram Charlotte (lite si and so)

    SvaraRadera
  3. Grattis! Massa kärlek<3 hoppas nu ögonen blir bättre snart! Kram

    SvaraRadera
  4. Vill bara skicka ett grattis i efterskott och hoppas att det är bättre med ögonen nu. Fint skrivet om er bröllopsdag. :)

    SvaraRadera