lördag 28 september 2013

Öland. Skördefest. Och lite svar.

Jag tog lite ledigt. Redan torsdag morgon åkte jag tillsammans med min mamma till Öland. Härligt!! Och tid tillsammans med henne i bilen, innebär att vi hinner prata. Prata klart. Man kommer ju liksom ingen annan stans, ingen annan kan komma och avbryta. Vi får all tid vi vill att just prata klart...

Maken kom också, när han hade jobbat klart på torsdagen.

Och i går fredag började min telefon ringa. Rätt häftigt egentligen, att det låter som om de står alldeles bredvid mig, när jag står ute på stranden, det blåser och vågorna dånar. Men jag hör sååå bra.

Vad har jag fått för svar då?

Jo, MR visade inget särskilt. Inget nytt, inget som verkar växa eller trycka på synnerven. Och det var väl bra det.

Men, i onsdags kväll och i fredags morse hade jag blixtrar igen. Många och nästan i en timme. Det kommer för tätt!! Och vad är felet då??? Jag ställde in min körövning i onsdags kväll. Jag kunde ju inte ta mig nånstans... Och ungefär en halvtimme före och ett par timmar efter själva blixtrarna så ser jag bara halva....

Det andra telefonsamtalet jag fick, var från ögonläkaren. Hon var nöjd över MR, men bekymrad över att jag fortfarande inte är bättre. Jag ska få en ny tid dit, och träffa den andre läkaren som jag träffade första gången. Han är påhittig och mycket mycket duktig, förklarade läkare nr 1. Ja, ja. Det tror jag nog. Inga problem. Bara ni hittar en lösning....

Det första samtalet jag fick (nu går jag i fel ordning visst....) var från kuratorn. Jag ska träffa henne om typ två veckor. Annars kunde jag vänta en månad och slå ihop det med återbesöket till onkologen. Nej tack, jag vill träffa henne NU. Så blev det, nästan.

Och så det tredje samtalet som var från onkologen. Inte mycket nytt där, man han ringde i alla fall! Han försäkrar att de inte ska släppa mig, utan försöka hitta nån lösning till mig. Ja, det hoppas jag verkligen....

Glömde nästan, jag har fått ett brev också. I torsdags. Kallelse till pet-ct, som ska göras nästa vecka på torsdag. Jaha. Tur att det var på min lediga dag i alla fall. Snabba bud är det också. Tiden är kl 12.30, vilket betyder att jag inte får äta nåt efter kl 07.00, och tidigast igen kl 14.30. Jag kommer svälta ihjäl, det är jag övertygad om.... Det brukar jag visst tro, och hittills har det inte hänt. Men, den här gången svälter jag nog ihjäl på riktigt.... ;)

Ja, det var väl det hela, tror jag. Jag berättar kanske om Öland nån annan dag. För nu ska jag på tjejfest!! Makens bästa väns fru har fyllt 40 (i juli) och ska nu ha lite tjejfest. Med andra ord, jag kommer inte känna nån annan än henne... Men det blir säkert kul.

Tjolahopp!!

4 kommentarer:

  1. Blixtar och synbortfall låter som en klassisk migrän. Min migrän börjar alltid så. Jag har fått Imigran utskrivet av läkare och tar en tablett så fort blixtarna kommer.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag hade migrän från jag var 15 till 29 år, det visade sig att tre elaka hjärntumörer utlöste det. Då hade jag aldrig s k aura. När cancern var bort försvann migränen, och på 15 år har jag nog haft migrän två gånger, en mild variant.

      Man kan ju få migrän utan själva huvudvärken, och bara ha den här auran, men läkarna tror inte att det är det. Ögonmigrän. Det kommer för oregelbundet och för ofta. Och så är det konstigt att synen har blivit så mycket sämre sen anfallen i augusti.

      Men, utredning pågår...

      Radera
  2. Kanske är det mer av glaskroppen som släpper...?

    Skönt att alla andra prover ser bra ut!

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, oron finns ju där att det är glaskroppen som är problemet.

      Det konstiga är ju att jag ser så mycket sämre nu... Vad tänker du om det? Jag har fått höra att glaskroppsavlossningen inte har gjort synen sämre, det ska inte höra ihop...??

      KRAM

      Radera