måndag 30 september 2013

Sjukhusbesök.

Ja, de dyker upp, det ena efter det andra. Sjukhusbesöken.

Den lilla komptid jag hade att ta ut, är nästan slut nu. Men på torsdag är jag ledig som tur är. Nästa vecka ska jag till ögon på måndag. Då måste jag åka strax före kl 12 (på lunchen) och behöver ta ut 4 timmars komp. Aj aj.

Och så alla resor. På torsdag ska jag till regionsjukhuset, 15 mil enkel resa. På måndag och på torsdag nästa vecka, till länssjukhuset, 8 mil enkel resa. Förr fick man ut reseersättning. Det får jag inte längre, mitt landsting har ändrat det.

En resa hit eller dit spelar väl ingen roll, men nu blir det så ofta.

Frikort på sjukvård har jag fått, men det är lite surt med 1 100 kr på tre veckor. Nu kostar det inget mer, på elva månader.... Och frikort på medicin har jag också.

Inte nog med mina kostnader. Maken tar också ledigt. På torsdag hela dagen, och nästa vecka blir det måndag eftermiddag, och så ett par timmar på torsdagen.

Äsch, jag ska väl inte klaga, men, jag jobbar ju bara 60%, så det märks ju i plånboken så fort det är nåt extra. Och 11 000 för tre par nya glasögon. Och i morrn ska bilen på service+byta kamrem, kostar 8 300 kr.

Det löser sig. Det gör det ju alltid.
Hoppas ni har det bra där ute i hösten....
KRAM

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar