måndag 29 juli 2013

Sommarpaus.

Vilken konstig sommar det här blev.

Jag, eller VI, har varit lediga mycket mer än vanligt. Nu var vi ju kanske inte så lediga, den första månaden, eftersom vi hade två tjejer som bodde hos oss då. Men, jag har inte varit på jobbet, och i gång i de tankebanorna, på ganska länge nu... Och det är två veckor kvar, tills vi börjar jobba igen. Häromnatten kom Ångesten. Jag vill inte jobba. Jag är inte nöjd med mitt schema, med mina tider, med hur lektionerna är fördelade, och så har jag fått mycket mer undervisningstid än tidigare. Att från ett år till ett annat, öka undervisningstiden med 100 min på en halvtid, det är ganska mycket det. Det som försvinner är ju min egna planering, tiden jag har att dokumentera, sköta om klassrummet, instrumentvård mm.

I går kom vi hem från några dagars besök i Stockholm. Som vanligt trevligt! Nu snurrar tvättmaskinen igen... Maken är ute och plockar bär. Han skulle se hur det var med hallonen, om de torkat bort. Hittar han inget, så plockar han nog blåbär i stället. Jag behöver plocka av de svarta vinbären, och krusbären. Men jag orkar inte. Det är varmt och klibbigt ute. Inte skönt alls. Solen håller på att bryta igenom, men lyckas bara lite då och då.

Vi ska stanna här hemma den här veckan. Så var planen... Men. Om det inte blir för regnigt åker vi till min svåger i morrn, för att gå ut och sen sova över hos honom. Vi brukar göra det på sommaren, nån gång, makens bror, syster med man och så vi. Och om vädret är bra fortsätter vi sen till svärföräldrarnas sommarstuga, på onsdagen. Vi måste vara hemma på torsdag och fredag, för då ska jag sjunga. På torsdagkvällen är det sommarmusik i en kyrka här i närheten. Och på fredag på en begravning.

Många tankar snurrar i mitt huvud. Jag får ingen ordning på dem! På nätterna drömmer jag, jättemycket!! Det är inte så ofta jag kommer ihåg vad jag drömt, men jag minns att jag drömt, kan ana och komma ihåg fragment. Knasiga och tokiga saker. Jobbiga saker. Förmodligen har jag mycket att bearbeta.

Usch, det är för mycket som snurrar....

1 kommentar:

  1. Jag skickar en kram så länge och hoppas ni får fortsatt fint väder!
    Kram!

    SvaraRadera